تاریخ : 10:40 - 1402/02/16
کد خبر : 1097808
سرویس خبری : بانک و بیمه
 

شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی:

شبکه بانکی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار سال دارد

کارگر آنلاین | وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: شبکه بانکی کشور نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تحقق اهداف شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" دارد.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر سید صولت مرتضوی با بیان این مطلب در اولین نشست هم‌اندیشی و آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، افزود: مخاطب شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام شد، همه اقشار جامعه هستند. همه باید تلاش کنیم تا اهداف این شعار تحقق پیدا کند، اما شبکه بانکی در تحقق هر دو رکن این شعار (مهار تورم و رشد تولید) نقش مهم و اثرگذار دارد. 

وی افزود: متأسفانه با تورم زیادی در کشور روبه رو هستیم. علت اصلی آن نیز رشد نقدینگی و پایه پولی کشور است. هم دولت‌مردان و هم شبکه بانکی باید مراقب باشند و از خلق پول بدون پشتوانه جلوگیری کنند.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه در رشد تولید نیز نقش بانک‌ها پر رنگ است، خاطرنشان ساخت: آنها می‌توانند با هدایت نقدینگی به سمت تولید، رونق تولید و اشتغالزایی را رقم بزنند. علاوه بر این، رشد تولید منجر به کاهش نرخ تورم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ذی‌نفعان بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: بانک رفاه کارگران ذی‌نفع واحد ندارد و بخش قابل توجهی از جمعیت کشور ذی‌نفع این بانک هستند و این به معنای حق‌الناس بودن بانک است. 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت مولفه‌های امانت‌داری، تاکید کرد: باید مراقب حق‌الناسی که نزد شما به امانت گذاشته شده است باشیم و اجازه ندهیم به این امانت آسیبی وارد نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به الزامات سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید حتما بحث اشتغال و رشد تولید را مدنظر داشته باشیم و بدون شک اگر با این رویکرد عمل کنیم خداوند باری‌تعالی هم عنایت می‌کند.

وی به تسویه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی نزد شبکه بانکی اشاره کرد و گفت: این سازمان در گذشته ابربدهکار بانکی و ابربدهکار نزد خزانه و بانک مرکزی بود که در دولت سیزدهم با تسویه این بدهی‌ها بزرگ‌ترین تسویه بانکی انجام گرفت.

دکتر مرتضوی در پایان تأکید کرد: مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی هستند. کارکنان خدوم و زحمت‌کش بانک‌ها با توجه به تعامل و ارتباط زیادی که با مردم دارند، باید برخورد مناسبی با آنها داشته باشند و با حفظ شأن و کرامت آن‌ها، خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی گفت: با تلاش همه مدیران و کارکنان بانک موفق شدیم گام‌های بلندی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های اخیر برداریم و بدن شک پیشبرد این مهم ناشی از حمایت‌های اثربخش مدیران عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است که همواره پشتیبان این بانک و اقدامات اجرایی آن بوده‌اند. 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی با اعلام این مطلب، به حمایت‌های این بانک از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در این بخش پرداخت کردیم که در راستای رفاه حال این عزیزان، پرداخت این تسهیلات و دریافت اقساط آنها به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌شود.  

دکتر للـه‌گانی با اشاره به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران از 193 هزار میلیارد ریال به 660 هزار میلیارد ریال، گفت: این افزایش سرمایه شاخص‌های مهمی نظیر کفایت سرمایه بانک رفاه کارگران را از حد استانداردهای شبکه بانکی کشور (8 درصد) بسیار فراتر برده و به عنوان بانک اول کشور از منظر سرمایه، علاوه بر رفع محدودیت‌های قانونی همچون سقف تسهیلات و تعهدات کلان، می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی کشور حضور بسیار مؤثر و پررنگ‌تری داشته باشد. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان به شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" اشاره و از انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) از سوی این بانک در راستای تحقق اهداف شعار سال خبر داد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.