تاریخ : 15:49 - 1402/02/17
کد خبر : 1097811
سرویس خبری : فرهنگی
 

پوشش برتر در معرض خطر | چرا «چادرمشکی» گران است؟ + تصاویر

پوشش برتر در معرض خطر | چرا «چادرمشکی» گران است؟ + تصاویر

کارگر آنلاین | چادر برترین پوشش اسلامی برای حفظ حجاب و عفاف زنان است اما با گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز در تولید چادرمشکی با مشکل مواجهیم و چادر مشکی همچنان گران است.

به گزارش کارگر آنلاین ، شاید بهتر باشد این روزها که بحث حجاب و عفاف یکی از موضوعات داغ روز و نقل محافل مختلف است، نیم نگاهی هم به گرانی چادر به عنوان پوشش برتر و ملزومات حجاب بیاندازیم تا حال و روز اقشاری که این ایام قصد خرید چادر دارند را کمی درک کنیم. 


در وانفسای تولیدات داخلی پوشاکی که با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما تطابق نداشته و در بحبوحه واردات بی رویه و عرضه پوشاک خارجی بدن نما و منطبق با فرهنگ مبتذل غرب، این گرانی روز افزون و لجام گسیخته محصولات فرهنگی - ارزشی مثل حجاب و ملزومات آن است که دود از سر خریداران و علاقه مندان به استفاده از چادر مشکی بلند می کند. 

اگر کمی در بازار ارائه انواع چادر مشکی مخصوصا با کیفیت های آن سیر کنید به خوبی درخواهید یافت که برای تهیه یک قواره جادر مشکی برای بانوان، چه هزینه گزافی را پرداخت کنید. این امر زمانی جانسوزتر می شود که عمده اقشاری که چادر پوش هستند، اقشار کم برخوردارتر جامعه بوده و هزینه های گزاف تهیه چادر در شرایط فعلی بار مضاعفی بر دوش خانواده آنها تحمیا خواهد کرد. 

به نظر می رسد متولیان امر بایستی عنایت و اهتمام ویژه ای به مقوله تولید چادر و ملزومات حجاب و همچنین کاهش تعرفه ها و اعطای سوبسید به محصولات داشته باشند تا گرایش به حجاب سهل تر و در دسترس تر شود.