تاریخ : 16:01 - 1402/02/19
کد خبر : 1097816
سرویس خبری : فرهنگی
 

مخاطب رهبر انقلاب در مسئله حجاب عموم مردم هستند

مخاطب رهبر انقلاب در مسئله حجاب عموم مردم هستند

کارگر آنلاین | فعالان اقتصادی و مسئولان مخاطب رهبری در زمینه اقتصاد اند اما مخاطب رهبری در مسئله حجاب عموم مردم اند. در اینجا رهبری تنها قید مهربانی و عدم برخورد سلیقه ای با مسئله را مطرح کرده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین ، اظهارات امام جمعه محترم شیراز درخصوص اولویت بندی حجاب در حالی بیان می شود که رسانه های معاند خارجی و ایادی داخلی شان از آن برای خود خوراک تبلیغاتی برای هجمه به امر حجاب و عفاف تهیه کرده اند. 


به نوشته رسانه های اصلاح طلب که پوشش وسیعی به خبر مذکور داده اند، حجت الاسلام لطف الله دژکام امام جمعه شیراز، روز گذشته درهمایش جهاد تبیین که به همت ناحیه ثارالله شیراز برگزار شده بود، درخصوص اولویت های امروز جامعه در جهاد تبیین، گفت: حجاب برای ما مهم است، اما مقام معظم رهبری تاکید دارند که اقتصاد و مهار تورم برای ما اولویت اول را دارد؛ و این، راه را برای ما روشن می‌کند.

پر واضح است، همه ما آموزه های دینی و احکام شرع مقدس را از اساتید و بزرگان حوزه های مقدس علمیه آموخته ایم؛ یعنی پای همین منابر و تریبون های نماز جمعه یادگرفتیم که حجاب از ضروریات دین بوده و حفظ آن واجب است چراکه گذر از سد حجاب، قبح دیگر گناهان را شکسته و زمینه ساز فساد و تباهی است. 

تردیدی نیست، منویات هدایتگرانه وحکیمانه امامین انقلاب در مقاطع مختلف درباره ضرورت حفظ و اجرای احکام شرع در حکومتی که دین، خواستگاه اصلی آن و عالمان دین ترسیم کننده خط مشی های خرد و کلان آن هستند، همواره بر اصل و اولویت قرار گرفتن اصول اساسی دین از جمله مقوله حجاب و عفاف بوده و هست.

صفحه به صفحه تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی لبریز از تأکیدات امام راحل(ره) و امام خامنه ای(حفظه الله) بر اولویت شرع مقدس و رعایت حدود اسلامی است که حجاب جزء مهمی از این مؤکدات است.

همه دستگاه‌های مسئول در امر حجاب بایستی برای انجام وظیفه قانونی خودشان پای کار بیایند و عمل هیچ یک از دستگاه‌ها نافی مسؤولیت دستگاه‌های دیگر نیست.

جناب امام جمعه محترم؛ از اساتید و بزرگان حوزه های مقدس علمیه و علمای دین آموخته ایم که حجاب از ضروریات دین و حفظ آن واجب است چراکه گذر از سد حجاب، قبح دیگر گناهان را شکسته و زمینه ساز فساد و تباهی است.


همه دستگاه‌های مسئول در امر حجاب بایستی برای انجام وظیفه قانونی خودشان پای کار بیایند و عمل هیچ یک از دستگاه‌ها نافی مسئولیت دستگاه‌های دیگر نیست، پس از آنجایی که ستادهای نمازهای جمعه نیز از متولیان و دستگاه های مسئول در امر حجاب هستند، لذا از ائمه جمعه انتظار می رود، به فرهنگ سازی درباره حجاب و اولویت قرار دادن این اصل مهم دینی اهتمام ویژه داشته باشند نه اینکه حجاب را از اولویت خارج کنند که این همانا همگام شدن و افتادن در تله دشمنان است. 

در نگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی «حیا و عفاف» علاوه بر آنکه حکم و دستوری الهی است یکی از عوامل اقتدار ملّی نیز هست که دشمن آن را هدف گرفته: «[دشمن] دنبال این است که این عوامل اقتدار ملّی را از بین ببرد؛ هدف دشمن این است. ایمان را از بین ببرد، حیا و عفاف را از بین ببرد.»؛ این نگاه ژرف و دیدگاه هوشمندانه می تواند کمک شایانی به اصلاح دیدگاه ها در خصوص اولویت های نظام نماید. 

امام خامنه ای در شرایطی خاص، با هدفی مشخص و با درایت و هوشمندی حسب اقتضائات موضوعی را اولویت بر می شمرند تا مرتفع شدن آن موضوع و مشکل بتواند مشکلات مردم را حل کرده و معیشت آنان را تسهیل نماید اما این دلیل نمی شود که اولویتی مثل حجاب را به بهانه معیشت و اقتصاد کمرنگ کرد. حجاف و عفاف همواره از تاکیدات همیشگی و اولویت های ولی امر مسلمین بوده، هست و خواهد بود. این امر سیره امامین انقلاب و مسیر شهداست که تا قیام منجی عالم بشریت ادامه خواد یافت. 

مسئله اصلی این است که از همت عمومی جبهه انقلاب به امر حجاب نبایستی کاسته شود چرا که عموم مردم و بدنه جبهه انقلاب مخاطب بیانات اقتصادی رهبر انقلاب نیستند. فعالان اقتصادی و مسئولان مخاطب رهبری در زمینه اقتصاد اند اما مخاطب رهبری در مسئله حجاب عموم مردم اند. در اینجا رهبری تنها قید مهربانی و عدم برخورد سلیقه ای با مسئله را مطرح کرده‌اند. یعنی اقدامات تند و بدون هماهنگی و خارج از چارچوب را نهی فرموده اند. اولویت مردمی که جنس فعالیت و مخاطبان ائمه جمعه از این سنخ اند بایستی در راهبردهایی عاقلانه برای امر عفاف و حجاب بسیج شوند. 

مردم عادی در شرایط تورمی و بحران اقتصادی بایستی از دستور دینی مواسات تبعیت کرده و سختی زندگی را برای یکدیگر در این شرایط جنگ اقتصادی کم کنند. اما آنها در کاهش تورم که ریشه در سیاستگذاری اقتصادی و بازیگری سرمایه داران است نقشی نمی توانند ایفا کنند.