تاریخ : 12:23 - 1402/02/27
کد خبر : 1097841
سرویس خبری : فرهنگی
 

روابط عمومی جمع بین علم و هنر و فن است / امید آفرینی مسئله اول است/ انفعال خطرناک است

یادداشت بهزاد تیمورپور:

روابط عمومی جمع بین علم و هنر و فن است / امید آفرینی مسئله اول است/ انفعال خطرناک است

کارگر آنلاین | ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است . جا دارد به خاطر این نام گذاری توضیحاتی ارائه شود .

به گزارش کارگر آنلاین ، بهزاد تیمورپور نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگی و رسانه در یادداشتی به مناسبت  27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات نوشت : به بهانه روز روابط عمومی ها در کشور باید بگویم که قوی ترین و موثرترین امکانات برای تنویر افکار عمومی در روابط عمومی های کشور نهفته است و ما توان استفاده از آن ها را در دستگاه های اجرایی کشور نداریم .

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که رسانه ها باید اخبار امید بخش تولید کنند این می تواند شاه کلید مسیر راه در حوزه ارتباطات و رسانه های کشور باشد چرا که امید آفرینی در حوزه فردی و جامعه یک امر واجب دینی و قرآنی و استراتژیک است . 

فاصله بین علوم دانشگاه های در رشته های مختلف ارتباطات و اجرا در دستگاه های اجرایی زیاد است و این امر تفاسیر اقدام را زیاد کرده است .

مدیران روابط عمومی یا دانش محور هستند یا تجربه محور و عموما همزمان یک فرد از دو مهارت برخوردار نیست.

چالش اطلاع رسانی مدیران ارشد در شبکه های اجتماعی مثل خبر فوری در توئیتر یک مسئله مهم است که هیجان اطلاع رسانی باعث عدم رعایت پیوست های اطلاع رسانی صحیح و علمی و اقناعی به مخاطبان شده است .

روابط عمومی علم و فن و هنر است و هرجا تک بعدی کاری انجام می شود نتیجه بخش نیست .

چه باید کرد : 

آموزش روزانه و ضمن خدمت باید در بین کارشناسان روابط عمومی جدی تر شود .

افراد بی انگیزه با روحیه صرفا کارمندی باید از روابط عمومی ها جدا شوند .

رفتارهای روانشناسانه در ارسال خبر و پیام به مخاطب باید اضافه شود.

عدم تسلیم شدن در برابر حجم تولید پیام از سوی منتقدین مسئله مهمی است باید برای هر پیام یا هر صفحه منتشر کننده پیام ، توجه و بررسی و در نهایت ارسال پاسخ وجود داشته باشد .

آفندی عمل کنیم و نه پدافندی به طوری که بهترین اخبار امید بخش با زیبایی شناسی و هنرمندانه و به هنگام به مخاطبین منظم ارسال شود.

از شرکت ها و گروههای دانش بنیان تحلیل گر افکار عمومی به عنوان مشاور استفاده کنیم.

موضوع هوش مصنوعی به عنوان یک پدیده جدید و ناشناخته باید در روابط عمومی بررسی و مورد بررسی قرار گیرد .

توجه به توسه زیر ساخت ها در ادارات روابط عمومی همزمان با کار امری ضروری است .

ظرفیت های بخشش خصوصی را استفاده کنیم و دوران مدیریتی خود را به کار سعی باطل انجام شده در بخش های خصوصی سپری نکنیم و از آن ها استفاده کنیم ( مشارکت اجتماعی)