تاریخ : 18:36 - 1402/03/01
کد خبر : 1097851
سرویس خبری : فرهنگی
 

حضور نمایندگان موزه صلح در کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

حضور نمایندگان موزه صلح در کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

کارگر آنلاین | پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح های شیمیایی از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شهر لاهه با حضور نمایندگان ۱۹۳ کشور عضو این معاهده بین المللی و همچنین نمایندگان ۹۰ سازمان مردم نهاد (NGO) برگزار شد.

به گزارش کارگر آنلاین ، پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح های شیمیایی از 24 تا 29 اردیبهشت ماه 1402 در شهر لاهه با حضور نمایندگان 193 کشور عضو این معاهده بین المللی و همچنین نمایندگان 90 سازمان مردم نهاد (NGO) برگزار شد.

در این رویداد که هر 5 سال یکبار برگزار میشود 4 سازمان مردم نهاد ایرانی از جمله موزه صلح تهران نیز حضور داشتند. نمایندگان موزه صلح علاوه بر برپایی نمایشگاهی از آثار و پیامدهای سلاح های شیمیایی در حاشیه این کنفرانس، یک رویداد جانبی نیز برگزار کردند که در آن مشکلات سلامت و دارویی مصدومان شیمیایی ایران و مسئولیت سازمانهای بین المللی از جمله سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت و نیز چند نفر از مصدومان شیمیایی کشورمان بیماری‌ها و مشکلات سلامت خود و نیز تاثیر تحریم های یکجانبه بر روند درمان خود را شرح دادند.

نمایندگان موزه صلح تهران در جریان همین کنفرانس با آقای فرناندو آریاس مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) ملاقات کردند. در این ملاقات آقای آریاس به نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های قربانیان شیمیایی در پیشبرد اهداف سازمان و رسیدن به جهانی عالی از سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد و نمایندگان موزه در مورد برنامه های آموزشی و ترویجی موزه صلح تهران در راستای اهداف کنوانسیون سلاح های شیمیایی توضیحاتی ارائه کردند. کنوانسیون سلاح های شیمیایی (CWC) در سال 1997 اجرایی شد و تاکنون 193 کشور دنیا با آن پیوسته اند، بازوی اجرایی این معاهده، دبیرخانه فنی سازمان منع سلاحهای شیمیایی (OPCW) است که مقر آن در لاهه هلند است.

 

112