تاریخ : 11:00 - 1402/07/04
کد خبر : 1098301
سرویس خبری : گوناگون
 

هزینه ساخت سایت در گوگل چقدر است؟

رپرتاژ آگهی |

هزینه ساخت سایت در گوگل چقدر است؟

بسیاری از کسب و کارها به لزوم داشتن یک وب سایت برای ارتقاء فروش و بهبود شهرت برندشان پی برده‌اند. در حال حاضر ابزارهای زیادی برای ساخت وب سایت‌ها به وجود آمده‌ که یکی از معروف‌ترین آنها Google Sites است. اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت برای کسب و کارتان هستید و می‌خواهید در مورد هزینه ساخت سایت در گوگل و همینطور مزایا و معایب آن بیشتر بدانید؛ حتما این مطلب را دنبال کنید.

بسیاری از کسب و کارها به لزوم داشتن یک وب سایت برای ارتقاء فروش و بهبود شهرت برندشان پی برده‌اند. در حال حاضر ابزارهای زیادی برای ساخت وب سایت‌ها به وجود آمده‌ که یکی از معروف‌ترین آنها Google Sites است.

اگر شما هم به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت برای کسب و کارتان هستید و می‌خواهید در مورد هزینه ساخت سایت در گوگل و همینطور مزایا و معایب آن بیشتر بدانید؛ حتما این مطلب را دنبال کنید.

طراحی سایت در google sites

اگر با پلتفرم‌های سایت‌سازی نظیر وردپرس یا Wix آشنایی داشته باشید، بهتر می‌توانید نحوه کار Google Sites را درک کنید. گوگل سایتس در اصل یک پلتفرم ساخت وب سایت از گوگل است که البته نسبت به سایت‌سازهای پیشرفته قابلیت‌های کمتری دارد اما همچنان برای ایجاد وبلاگ، سایت‌های شخصی، سایت‌های تجاری و غیره به طور وسیعی بکار می‌رود.

به طور کلی ساخت سایت با گوگل سایت یک روش ساده و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند بدون نیاز به هیچ تخصص فنی، خیلی سریع و آسان یک وب سایت برای کسب وکارشان ایجاد کنند.

شروع ساخت سایت با گوگل سایت

در این قسمت به طور مختصر در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت از طریق این ابزار توضیح خواهیم داد. برای شروع نیاز به یک حساب Google دارید. بعد از آن باید وارد لینک https://sites.google.com/ شوید.

برای راه اندازی یک سایت جدید، پس از ورود به گوگل سایتس باید یک الگو را از گالری که معمولاً در بالای صفحه وب قرار دارد انتخاب کنید. در این ابزار چندین قالب برای ساخت سایت در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید انواع قالب را برای وب سایت شخصی، کسب وکارهای کوچک، شرکت و غیره انتخاب کنید. پس از انتخاب قالب سایت به طور خودکار وارد صفحه ایجاد سایت خواهید شد.

در گوگل سایتس گزینه‌های زیادی برای شخصی سازی وب سایت‌ها وجود دارد. شما می‌توانید از بین چندین تم طراحی شده، تم مورد نظر خود را انتخاب کرده یا اینکه به صورت شخصی تم خود را ایجاد نمایید. شما همچنین می‌توانید لوگو، تصویر بنر و فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با استفاده از رابط کشیدن و رها کردن این ابزار، به راحتی تصاویر و سایر عناصر مورد نیاز به وب سایت اضافه می‌شوند؛ بدون اینکه به کدنویسی یا تخصصی فنی خاصی نیاز باشد. تمام این قابلیت‌ها در نهایت به شما کمک می‌کند تا یک وب‌سایت بصری جذاب همسو با برند و کسب وکارتان پیدا کنید.

مزایای ساخت سایت در گوگل

در اینجا به مهم ترین مزایای ساخت سایت در گوگل اشاره خواهیم کرد:

استفاده آسان و سریع: رابط کاربری ساده و بصری Google Sites یکی از مهم‌ترین مزایای آن به شمار می رود که به ایجاد سریع و آسان وب سایت برای کاربران با هر سطح دانشی کمک می‌کند.

ادغام با سرویس‌های گوگل: با توجه به اینکه سایت ساز گوگل یکی از ابزارهای G Suite محسوب می‌شود؛ بنابراین به طور یکپارچه با سایر سرویس‌های گوگل نظیر گوگل درایو، گوگل آنالیتیکس، تقویم گوگل و غیره ادغام خواهد شد. این ادغام به کسب و کارها کمک می‌کند تا گردش کار خود را ساده تر کرده و کارایی بیشتری پیدا کنند.

بهینه‌سازی خودکار برای موبایل: امروزه بسیار مهم است که وب سایت‌ها در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بدون نقص دیده شوند. خوشبختانه گوگل سایتس به طور خودکار و بدون هیچ تلاشی وب سایت شما را برای موبایل بهینه می‌کند.

ارزان و مقرون به صرفه: برای کسب وکارهایی که به دنبال ایجاد یک وب سایت بدون صرف هزینه‌های زیاد هستند؛ ساخت سایت در گوگل یک گزینه مقرون به صرفه و ارزان به شمار می‌رود.

قابل سفارشی سازی: گوگل سایتس شامل تم‌ها و قالب‌های قابل تنظیم مختلفی است که تا حدودی به شما در ایجاد یک وب سایت مطابق با برند یا ترجیحات شخصی‌تان کمک می‌کند.

معایب طراحی سایت در گوگل

یکی از معایب اصلی طراحی سایت در گوگل، گزینه‌های سفارشی‌سازی محدود آن است. در واقع با وجود اینکه استفاده از رابط کشیدن و رها کردن یک روش بسیار آسان برای طراحی سایت به نظر می‌رسد اما محدودیت‌های را برای ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

از آنجایی که Google Sites یک سایت‌ساز ساده است؛ پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تمام ویژگی‌‎های پیشرفته مورد نیاز برای ارتقاء وب سایت شما را داشته باشد. به طور مثال در این روش طراحی سایت، خبری از فرم‌های پیچیده یا ابزارهای پیشرفته برای سئو نیست.

بنابراین اگر به ‌دنبال یک وب‌سایت‌ساز ساده و ارزان برای طراحی سایت خود هستید که نیازی هم به مهارت‌های فنی نداشته باشد و همچنین به کمبود گزینه‌های سفارشی‌سازی و ویژگی‌های پیشرفته اهمیت نمی‌دهید؛ قطعا گوگل سایتس انتخاب خوبی برای تجارت شما است اما اگر به دنبال یک وب سایت سفارشی و منحصر به فرد با ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستید باید به سراغ روش های دیگری برای طراحی سایت خود بروید.

هزینه ساخت سایت در گوگل

گوگل سایت به عنوان یک ابزار رایگان برای ساخت وب سایت در سطح جهان شناخته می‌شود؛ با این وجود گزینه‌های طراحی سایت رایگان، معمولا محدودیت‌هایی در ساخت وب سایت ایجاد می‌کنند. بنابراین برای کاهش این محدودیت‌ها باید هزینه‌هایی را پرداخت کرد.

علاوه براین شما باید هزینه‌هایی را برای ثبت دامنه، میزبانی وب، خرید پلاگین‌های سفارشی، گواهی‌های امنیتی و غیره پرداخت کنید اما به طور کلی میانگین هزینه ساخت یک سایت با قالب آماده از سایت‌های سفارشی به مراتب پایین‌تر است.

گزینه های جایگزین گوگل سایت با قیمت مناسب!

اکثر کاربران به خاطر محدودیت‌های این ابزار به ویژه در مورد طراحی و چیدمان وب سایت ها، به جایگزین بهتری برای آن فکر می‌کنند. بهترین شرکت طراحی سایت در تهران می‌تواند به شما در انتخاب ابزار مناسب جهت طراحی یک سایت حرفه‌ای و پربازدید کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی از گزینه‌های جایگزین گوگل سایت با قیمت مناسب می‌پردازیم.

سیستم مدیرت محتوای وردپرس

وردپرس یکی دیگر از CMS های قیمت مناسب برای ساخت وب سایت است که از قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به گوگل سایتس برخوردار می‌باشد. این سیستم همچنان با طراحی سایت کاملا سفارشی متفاوت است اما با این وجود به کمک ترکیبی از وردپرس و کدنویسی می‌توان یک وب سایت نیمه اختصاصی حرفه‌ای ایجاد نمود.

سیستم مدیریت محتوا ویکس

ویکس به عنوان یک CMS همه کاره برای طراحی سایت با قابلیت‌های زیاد شناخته می‌شود. این نوع سیستم مدیریت محتوا از میزبانی وب مختص به خود برخوردار است. بنابراین مانند وردپرس نمی‌توان برای آن به طور مستقل هاستینگ تهیه کرد. همچنین از جزئیات فنی خاصی برخوردار است که قبل از کار با آن بهتر است آنها را مرور کنید.

سیستم مدیریت محتوای جوملا

جوملا بعد از وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای پرطرفدار در ایران است که همانند وردپرس منبع و رایگان می‌باشد. این نوع CMS نیز از پلاگین‌های و افزونه‌های بی شماری برخوردار است؛ با این وجود کار با آن کمی سخت است و نیاز به تخصص دارد.

طراحی سایت اختصاصی

ممکن است هیچ یک از قالب‌های آماده موجود را برای طراحی وب سایت خود نپسندید و یا قالب‌های آماده امکانات پیشرفته مورد نیاز شما را نداشته باشند؛ در اینصورت باید برای طراحی سایت اختصاصی به یکی از شرکت‌های طراحی سایت حرفه ای مراجعه کنید.

شرکت ایران وب لایف با برخورداری از یک تیم مجرب در زمینه طراحی و توسعه وب سایت به شما کمک می‌کند تا بهترین وب سایت را برای کسب وکارتان ایجاد نمایید.