تاریخ : 13:22 - 1403/06/30
کد خبر : 1099476
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک مولد شیلاتی بریس در سیستان و بلوچستان

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک مولد شیلاتی بریس در سیستان و بلوچستان

کارگر آنلاین | عملیات احداث شهرک مولد شیلاتی "بریس" به عنوان "دومین شهر مولد کشاورزی کشور" با تمرکز بر پرورش متراکم میگو، با همکاری موسسه جهاد توسعه و سازمان شیلات ایران در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش کارگر آنلاین ، عملیات احداث شهرک مولد شیلاتی بریس به عنوان دومین شهر مولد کشاورزی کشور، با حضور سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران، محمدهادی حاج‌محمد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد توسعه و جمعی از مسوولان ارشد استان سیستان و بلوچستان در منطقه بریس آغاز شد.
 
این پروژه که با هدف تقویت ظرفیت‌های شیلاتی و اقتصادی منطقه در ۲۷ هکتار از اراضی شهر بریس راه‌اندازی خواهد شد و ضمن تمرکز بر الگوی پرورش متراکم میگو با هدف تولید یکهزار تن میگو در سال؛ نقش مهمی در پیشرفت و اشتغال‌زایی برای ساکنان محلی خواهد داشت.
 
شهرک مولد شیلاتی بریس به عنوان دومین نمونه در کشور، بر مبنای الگوی توسعه مناطق کشاورزی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه شیلات، قرار است به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی تبدیل شود.
 
گفتنی است؛ پیش از این، پروژه مولد کشاورزی "دلیران" در منطقه دلوار بوشهر نیز در افتتاح شده و به عنوان نخستین شهر مولد کشاورزی کشور شناخته می‌شود.