تاریخ : 16:15 - 1399/08/06
کد خبر : 243369
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری اعضای باند 7 نفره فیشینگ در سعادت آباد

دستگیری اعضای باند 7 نفره فیشینگ در سعادت آباد

رئیس پلیس فتا تهران از متلاشی شدن اعضای باند 7 نفره کلاهبرداران فیشینگ خبر داد که با طراحی یک سایت جعلی 2 میلیارد و 800 میلیون ریال سرقت کرده بودند.

کارگر آنلاین |  سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: بیست و ششم شهریور ماه سال امسال جوانی 35 ساله به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتم و باتوجه به اینکه عجله داشتم بدون توجه به آدرس اینترنت بانک و با این خیال که سایت رسمی و معتبر می باشد، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی ام انجام دادم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و بنده بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت کل موجودی کارت بانکی به مبلغ 425 میلیون ریال شدم.

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: همزمان با رسیدگی به این پرونده، 4 شکایت دیگر نیز با همین شیوه دریافت شد و مشخص شد که متهم یا متهمان پرونده مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون ریال از موجودی حساب مال باختگان سرقت کرده اند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده در بستر فضای مجازی شدند و به دست آوردند متهم جوانی 27 ساله می باشد که با همدستی چندتن از دوستانش درگاه های جعلی بانکی طراحی و ایجاد و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب مال باختگان موجودی حساب افراد را سرقت کرده اند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در حوالی سعادت آباد، شناسایی شد، ادامه داد: با دستور قضائی در یک عملیات پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی و اظهار داشت با همکار 6 تن از همدستانش سایت جعلی را طراحی و انتقال وجوه را انجام می داده است.

این مقام انتظامی افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی سایر اعضای باند نیز در عملیات های منسجم دستگیر و به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باتکمیل پرونده هر 7 متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.


منبع : hadese24