تاریخ : 16:48 - 1399/08/06
کد خبر : 243525
سرویس خبری : فرهنگی
 

کتاب وصیت‌نامه شهدای وحدت منتشر می‌شود

کتاب وصیت‌نامه شهدای وحدت منتشر می‌شود

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید درباره برنامه‌های اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید برای هفته وحدت گفت: برای هفته وحدت دو کتاب درباره شهدای ماموستا منتشر می‌کنیم.

کارگر آنلاین |  مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید درباره برنامه‌های اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید برای هفته وحدت گفت: برای هفته وحدت دو کتاب درباره شهدای ماموستا منتشر می‌کنیم. کتاب اول درباره ماموستا «شیخ الاسلام» و کتاب دوم مجموعه ۹ جلدی وصیت نامه موضوعی شهدای وحدت خواهد بود.

رحیم نریمانی روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: برای هفته بسیج  نیز دو عنوان کتاب به جهاد دانشگاهی در ارتباط با ایثار اجتماعی سفارش داده ایم. عنوان یکی از این کتاب ها «زیست معنادار؛ مسائل نظری، آموزه های علوی» با موضوع ایثار از منظر نهج البلاغه است. کتاب دیگر «زیست اخلاقی؛ مسائل نظری، آموزه های قرآنی» نام دارد که کتاب پژوهشی در ارتباط با آیات قرآنی درباره ایثار است و در هفته بسیج رونمایی می شود.

وی ادامه داد: کرونا باعث شده در حوزه ایثار اجتماعی و بنیاد شهید ظرفیت هایی ایجاد شود. نمایش ایثار کادر درمان و مردم می تواند حال جامعه را خوب کند بنابراین فرصتی پیش آمده تا بازتعریفی از صحنه های ایثار را نشان دهیم. شادی، نشاط و امید به زندگی باید از برنامه های محوری ما است.

مدیرکل انتشارات بنیاد شهید تصریح کرد: یکی از برنامه های اداره کل اسناد و انتشارات در قالب کمک مومنانه، اختصاص درآمد فروش کتاب های «نشر شاهد» در نمایشگاه بین المللی کتاب به سیل زدگان و زلزله زدگان بود. کمک مومنانه در قالب فعالیت های فرهنگی می تواند ایثار را در جامعه برجسته کند.

نریمانی خاطر نشان کرد: انتشار کلیپ آثار موزه ای و اسنادی برای روز دانش آموز و اسناد فرهنگی شهدای دانش آموز، مصاحبه با والدین شهدا، انتشار کتاب شهدای نوجوان به صورت الکترونیکی، برگزاری مسابقه کتابخوانی «قصه بهنام» (درباره شهید بهنام محمدی) از جمله برنامه های ما برای روز دانش آموز است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ نرم‌افزار چندرسانه‌ای، ۱۱۵ کتاب گویا و ۱۵ کتاب نشر شاهد با ترجمه انگلیسی تولید و منتشر خواهد شد.

نریمانی افزود: مجلات شاهد و ویژه نامه های شاهد یاران در سایت نوید شاهد به صورت آنلاین و با انتشار و پشتیبانی محتوایی اخبار روز قابل دسترسی هستند. مجلات شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل شاهد کودک، نوجوان و جوان به صورت الکترونیکی در سایت نوید شاهد منتشر شدند.


منبع : رسا