تاریخ : 10:39 - 1399/08/08
کد خبر : 247783
سرویس خبری : فرهنگی
 

«ضیافت حقیقی» به چاپ هفتم رسید

«ضیافت حقیقی» به چاپ هفتم رسید

کتاب «ضیافت حقیقی؛ مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله استاد محمد شجاعی» توسط انتشارات سروش به چاپ هفتم رسید.

 کتاب «ضیافت حقیقی؛ مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله استاد محمد شجاعی» به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ هفتم رسیده است.

«ضیافت حقیقی» مجموعه ۱۱ سخنرانی است که آیت الله محمد شجاعی درباره ماه مبارک رمضان و روزه ایراد کرده و بارها از شبکه قرآن صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است. این کتاب شامل مباحثی از جمله ضیافت خداوند، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است. 

مطالب این‌کتاب،  سخنرانی‌های آیت‌الله شجاعی درباره ماه مبارک رمضان است که ابتدای دهه ۶۰ ایراد شده و چندسال است که این سخنان چند مرتبه از شبکه رادیو قرآن پخش شده است.

آیت‌الله شجاعی در این سخنان، به ترغیب مومنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک، به ویژه شب های قدر، به منظور تقرب به درگاه الهی و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت می پردازد، و توصیه‌هایی برای حفظ رقت قلب حاصل شده در این ماه برای باقی ایام سال و عمر دارد.

این‌کتاب در ۱۱ بخش تدوین شده که عبارتند از: معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، روزه داری خواص: مبطلات قبولی روزه، صاحب خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام، تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا، درک شب های قدر، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع، شب ۲۱ ماه مبارک رمضان: وصیت علی(ع) و گفت و گوی موسی(ع) با خداوند و درباره عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است.

چاپ هفتم این‌کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزار تومان عرضه شده است.


منبع : مهر