تاریخ : 13:35 - 1399/08/11
کد خبر : 255592
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

تاثیر واکسن آنفولانزا حدود ۶ ماه است

تاثیر واکسن آنفولانزا حدود ۶ ماه است

تاثیر واکسن آنفولانزا حدود شش ماه پس از دریافت آن ادامه دارد. واکسن آنفلوانزا اولین خط دفاعی ما در برابر بیماری هر ساله از ویروس آنفلوانزا است. با زدن واکسن در آغاز فصل آنفولانزا، بدن می تواند آنتی بادی ایجاد کند تا از ما در برابر بیماری ویروس محافظت کند یا شدت عفونت را به حداقل برساند.

به گزارش کارگر آنلاین، برای تزریق واکسن هرگز زمان اشتباهی وجود ندارد، زیرا این ماده همیشه مقداری از محافظت را ارائه می دهد، اما خیلی دیر رساندن آن می تواند ما را آسیب پذیر کند. در اینجا مواردی است که باید درباره مدت زمان دوام واکسن آنفولانزا و بهترین زمان برای انجام آن بدانید.

با انجام واکسیناسیون، تقریباً دو هفته طول می کشد تا واکسن آنفلوانزا در بدن موثر واقع شود. این به این دلیل است که بدن در حال ایجاد یک پاسخ ایمنی برای مقابله کافی با آنفولانزا است.

پس از تأثیرگذاری، باید حدود شش ماه از آن محافظت کنند. با این حال، ممکن است به تدریج کاهش اثربخشی وجود داشته باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که واکسن آنفلوانزا از نظر کارآیی حدود ۱۶ درصد هر ۲۸ روز کاهش می یابد. این به این دلیل است که ویروس آنفلوانزا به طور مداوم در حال تکامل است، بنابراین ممکن است فرمولی که در ماه اکتبر دریافت کردید کاملا با آنفولانزا که در ژانویه در گردش است مطابقت نداشته باشد.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا اواخر سپتامبر یا اوایل ماه اکتبر است ( در اوایل پاییز ) زیرا ساخت آنتی بادی دو هفته طول می کشد.

با این حال، برای برخی از کودکان، ممکن است لازم باشد مراحل واکسیناسیون را زودتر شروع کنید. دلیل آن این است که CDC توصیه می کند کودکان بین ۶ ماه تا ۸ سال باید دو دوز واکسن دریافت کنند، اگر اولین سال واکسیناسیون آنها باشد.

از آنجا که این دو واکسن باید حداقل ۴ هفته از یکدیگر فاصله داشته باشند، باید مراحل ایمن سازی را زودتر شروع کنید تا مطمئن شوید هنگام اوج فصل پوشانده شده اند.

این دو واکسن به بدن آنها اجازه می دهد تا از نظر ایمنی و آنتی بادی پاسخ مناسبی داشته باشد. هنگامی که آنها قبلاً واکسن یا ویروس را ندیده باشند، در صورت دریافت یک دوز، تأثیر آن کمتر خواهد بود. اولی معمولاً بدن را برای پاسخ آماده می کند و دومی نیز به طور موثر به تولید آنتی بادی کمک می کند.

در بیشتر موارد، CDC توصیه می کند هر ساله واکسن آنفولانزا را برای افرادی که حداقل ۶ ماه دارند، تزریق کند.

اما چرا در ابتدای بهار، به محض از بین رفتن مورد دیگر، یک آزمایش جدید آنفولانزا انجام نمی شود؟ چون ویروس در این آب و هوای سرد بهتر زنده می ماند. این ویروس در طول زمستان نیز جهش یافته و تغییر می کند، بنابراین واکسیناسیون مجدد با همان فرمول احتمالاً محافظت کمی خواهد داشت. بعلاوه، فصل آنفولانزا با شروع فصل بهار شروع به کاهش می کند.


 


منبع : سلامت نیوز