تاریخ : 10:33 - 1399/08/16
کد خبر : 266696
سرویس خبری : فرهنگی
 

کتاب «مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی» منتشر شد

کتاب «مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی» منتشر شد

کتاب «مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی منتشر شد.

کارگرآنلاین| کتاب مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی، اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی از سوی نشر تلاوت دارالقران الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور منتشر شد.

مبانی هستی‌شناختی، انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی، اصول ثابت و متغیر سبک زندگی قرآنی، منابع استنباط سبک زندگی و... از جمله مباحث این کتاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضائی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) و رئیس مؤسسه المهدی(عج)، از سه سال قبل، ۳ جلد کتاب در دست تألیف دارد که اولین جلد آن با عنوان ذکر شده نشر یافته است.

وی در این باره به ایکنا، گفت: در سال‌های اخیر بنده کتابی با نام قواعد القرآن را در مکه دیدم که ۲۵ قاعده و اصل قرآنی را برای زندگی جمع‌آوری کرده بود؛ بنده سه سال پیش آن را تهیه کردم و در مورد این موضوع دو سال در مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی کار کردیم و حدود ۳۰۰ قاعده قرآن، آماده شد و در ۲۰ فصل سامان یافت.

مفهوم‌شناسی سبک زندگی، سرچشمه‌های سبک زندگی در قرآن و حدیث، تقسیم‌بندی سبک‌های زندگی، حیات حقیقی و الگوی آن، منابع سبک زندگی (وحی ـ سنت ـ عقل ـ علم ـ شهود ـ عرف)، مبانی سبک زندگی قرآنی و اصول سبک زندگی قرآنی (اصول ثابت و اصول متغیر) برخی بخش‌های این کتاب است.

 


منبع : ایکنا