تاریخ : 09:26 - 1399/09/02
کد خبر : 310413
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

واکسن کرونای چین به یک میلیون نفر تزریق شد

واکسن کرونای چین به یک میلیون نفر تزریق شد

واکسن کرونای چین که توسط شرکت داروسازی سینوفارم توسعه یافته به حدود یک میلیون نفر تزریق شده و هیچ‌کدام دچار عارضه جدی نشده‌اند.

به گزارش کارگر آنلاین، واکسن کرونای چین که توسط شرکت داروسازی سینوفارم توسعه یافته به حدود یک میلیون نفر تزریق شده است.

رسانه‌های چین نیمه آبان ماه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفته هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

به گفته «لیو جینگژن»، رئیس شرکت سینوفارم، دیپلمات‌های اعزامی، دانشجویان، کارمندان اعزامی پروژه‌های ساختمانی، کارکنان کمپانی‌های مختلف چینی مانند شرکت «ملی نفت چین»، شرکت «پتروشیمی چین» و همچنین هواوی این واکسن را دریافت کرده‌اند.

این شرکت روز چهارشنبه گفت، تقریباً یک میلیون نفر واکسن ویروس کرونا را که توسط گروه دارویی ملی چین (Sinopharm) ساخته شده است، استفاده کرده‌اند.

چین برنامه استفاده اضطراری را در ماه ژوئیه (اواسط تیر ماه) آغاز کرد که تاکنون شامل تزریق سه کاندید واکسن می‌شود.

رئیس شرکت سینوفارم در یک نشست خبری اظهار کرد: هیچ عارضه جانبی جدی از کسانی که واکسن را در موارد اضطراری دریافت کرده‌اند گزارش نشده است.

سینوفارم قرار است تا پایان سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ میلیون دز واکسن تولید کند و براورد می‌شود که سال آینده میلادی میزان تولید به یک میلیارد دز برسد که برای مردم چین قابل استفاده خواهد بود.


منبع : پارسینه