تاریخ : 11:18 - 1399/09/02
کد خبر : 310975
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تفاوت مدیر بازرسی ایران خودرو با سایپا/از آقازادگی تا حضور همزمان در چند شرکت+اسناد

تفاوت مدیر بازرسی ایران خودرو با سایپا/از آقازادگی تا حضور همزمان در چند شرکت+اسناد

نگاهی به دو مدیر بازرسی ایران خودرو و سایپا قابل توجه است چرا که بررسی ها نشان می دهد این دو نفر دارای شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر هستند.

کارگر آنلاین  |   اگر از مشکلات ساختاری در نهاد بازرسی در شرکت های خودروسازی بگذریم، نگاهی به دو مدیر بازرسی ایران خودرو و سایپا قابل توجه است چرا که بررسی ها نشان می دهد این دو نفر دارای شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر هستند. 

در گروه خودروسازی ایران خودرو ،حسین مهدوی عادل، در اوایل تابستان 1399 در حالی مدیر بازرسی شده که پیش از این در حراست فیزیکی ایران خودرو مشغول به کار بوده است. طبق اسناد روزنامه رسمی نام حسین مهدوی عادل به غیر از سمت بازرسی در دو شرکت دیگر ثبت شده است. براساس آخرین اسناد روزنامه رسمی نام مهدوی عادل به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت"باران بهین پروتئین مهراد" و به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره در شرکت"فروش خودرو ایرانیان"(که از شرکت های زیرمجموعه گروه ایران خودرو است) ثبت شده است.

 

 

در طرف دیگر در گروه خودروسازی سایپا، محسن مقدم، در اواخر زمستان 1398 در حالی مدیریت بازرسی را برعهده گرفته که کمتر از 30 سال سن دارد. وی در سال 1395 با مدرک کمتر از لیسانس وارد مجموعه سایپا شده و پیش از اینکه در سال 1398، مدیر بازرسی سایپا شود، ریاست بازرسی سازه گستر سایپا را در کارنامه خود دارد. لذا در طول حدود سه سال از بازرسی سازه گستر به بازرسی گروه سایپا رسیده است. این رشد نجومی برای یک جوان کم سن و سال خود یک اتفاق نادر در صنعت خودرو و بسی قابل تامل است. 

 

طبق اسناد روزنامه رسمی، نام مقدم نیز همچون همتای خودش در ایران خودرو، در چند شرکت ثبت شده است. طبق آخرین اسناد روزنامه رسمی نام وی به عنوان عضو هیئت مدیره در شرکت"پل خیبر آذران" و نایب رئیس هیئت مدیره در شرکت"بازرگانی ایدرو" ثبت شده است. 

 

 

(لازم به ذکر است هرچند اسامی این دو مدیر بازرسی در آخرین اسناد روزنامه رسمی ثبت شده ولی ممکن است تغییرات مدیریتی در درون شرکت ها بعد از تاریخ آخرین اسناد، هنوز به ثبت نرسیده باشد.)

منبع: خط بازار