تاریخ : 14:51 - 1399/09/03
کد خبر : 315793
سرویس خبری : حوادث
 

جاعل حرفه ای مدارک تحصیلی بازداشت شد

جاعل حرفه ای مدارک تحصیلی بازداشت شد

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای خبر داد که با ترفند جعل اسناد و مدارک تحصیلی و مهاجرتی ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر اینکه فردی با ترفند جعل اسناد و مدارک تحصیلی و مهاجرتی برای خارج از کشور از ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده و متواری شده است پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از کسب دستور قضائی و هماهنگی‌های لازم و انجام یکسری اقدامات تخصصی مشخص شد این کلاهبردار حرفه ای در یکی از استان‌های شمالی مخفی شده که یک گروه از مأموران با نیابت قضائی به محل اعزام و او را دستگیر کردند.

سرهنگ هاشمی‌فر تاکید کرد: فرد دستگیر شده که ۴۰ میلیارد ریال از ۱۰ شهروند با ترفند جعل سند و مدارک تحصیلی و مهاجرتی کلاهبرداری کرده بود برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه پلیس بارها به شهروندان هشدار داده که فریب اینگونه افراد کلاهبردار و شیاد را نخورند ولی متأسفانه بازهم شاهد وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها هستیم که بازهم توصیه می‌شود برای انجام هر کاری از راه قانونی و مجاز وارد شوند و مراقب باشند در دام شیادان گرفتار نشوند.


منبع : hadese24