تاریخ : 01:56 - 1399/09/22
کد خبر : 370087
سرویس خبری : گوناگون
 

خبر خوش برای خریداران بوعلی؛ عرضه اولیه جدید در راه است

خبر خوش برای خریداران بوعلی؛ عرضه اولیه جدید در راه است

معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس از ادامه روند ورود شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس به بورس خبر داد و گفت: کمتر از یک ‏ماه دیگر سهام با ارزش پتروشیمی اروند به بورس عرضه می‌شود.

سعید محبی‌فر معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارسدر حاشیه مراسم عرضه اولیه سهام پتروشیمی بوعلی سینا که ۱۹ آذرماه در شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، گفت: سهام پتروشیمی بوعلی سینا امروز به ‏عنوان سیزدهمین شرکت از مجموعه هلدینگ خلیج فارس به مردم عرضه شد.

‏ وی از دو هدیه خوب برای مردمی که از امروز سهامدار پتروشیمی بوعلی سینا شدند، خبر داد و افزود: نخست اینکه ارزش افزوده ‏پتروشیمی شهیدتندگویان در ارزش‌گذاری سهم بوعلی لحاظ نشده است بنابراین همین امروز دو هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ‏این سهام به سهامداران عزیز تقدیم می‌شود. هدیه دوم این است که سود حاصل از پروژه شیرین‌سازی روی ‏سود سال آینده و چند ماه پیش رو، در ارزش‌گذاری لحاظ نشده و اثرات این سود هم به سهامداران می‌رسد.

معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس درباره عرضه ۱۲ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی سینا به بازار سرمایه تصریح کرد: براساس مقررات سازمان بورس، این مقدار ‏از سهام به مردم عرضه شده و خوشحالیم که این میزان از مشارکت مردم را در ترکیب سهامداری بوعلی داریم. ضمن اینکه ‏ظرف دو ماه آینده سه درصد دیگر از سهام بوعلی به بورس عرضه و بوعلی تبدیل به شرکتی می‌شود که از نظر درصد، ‏بیشترین سهامدار حقیقی را در مجموعه شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس دارد.

‏ براساس اعلام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محبی‌فر از ادامه روند ورود شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس به بورس خبر داد و یادآور شد: کمتر از یک ‏ماه دیگر سهام با ارزش پتروشیمی اروند را هم به بورس عرضه می‌کنیم و امیدواریم مانند سهام بوعلی و سهام‌هایی که ‏پیش از این ازسوی هلدینگ خلیح فارس به بازار سرمایه عرضه شده، سودآوری خوبی برای سهامداران ‏داشته باشد. ‏  

منبع: تجارت‌نیوز