تاریخ : 09:21 - 1399/09/27
کد خبر : 387825
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 پسته بیماری های قلبی را از شما دور می کند

پسته بیماری های قلبی را از شما دور می کند

پسته از خانواده آجیل با مغز سبز رنگ و طعم شیرین شناخته شده است، اما از نظر گیاهی پسته در خانواده دانه ها قرار می گیرد. مردم هزاران سال است که پسته را استفاده می کنند، منشا درخت پسته از غرب آسیا است و باستان شناسان معتقدند پسته از ۷ هزار سال قبل از میلاد به یک ماده غذایی مغذی تبدیل شده و اواسط قرن نوزدهم وارد ایالات متحده شده و تولید تجاری آن در دهه ۱۹۷۰ آغاز شده است.

به گرارش کارگر آنلاین به نقل از وب ام دی، کالیفرنیا، آریزونا و نیومکزیکو تمام تولیدات پسته تجاری آمریکا را تشکیل می دهند. شما می توانید پسته را بدون پوسته سخت آن یا با پوسته سخت و همچنین به صورت بو داده یا خام خریداری کنید.

فواید پسته برای سلامتی
از جمله مزایای پسته برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده و پتاسیم که هر دو ویژگی آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارند.
پسته ها می توانند شانس شما برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.
پسته در حال ترکیدن از فیبر، مواد معدنی و چربی اشباع نشده است که می تواند به شما در کنترل قند خون، فشار خون و کلسترول کمک کند.
فیبر و پروتئین پسته می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری در شما ایجاد کند، همچنین این فیبر می تواند با کمک به باکتری های “خوب” بر روده شما تاثیر مثبت بگذارد.
پسته می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را مدیریت کنید زیرا یک میان وعده مقوی است و به شما کمک می کند در کل غذا کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید.
برخی مطالعات نشان می دهد خوردن پسته میزان چربی و قند (شاخص گلیسمی) خون را کاهش می دهد، همچنین انعطاف پذیری و تون عروق خونی را بهبود می بخشد.


خطرات پیرامون مصرف پسته
اگرچه پسته خام سدیم زیادی ندارد (1 فنجان حدود 1 میلی گرم دارد)، اما برای پسته بو داده که اغلب با نمک تفت داده می شود این امر صدق نمی کند. یک فنجان پسته بو داده با نمک دارای 526 میلی گرم سدیم است، سدیم بیش از حد می تواند منجر به مواردی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته مغزی شود.
در صورت عدم تحمل فروکتان، واکنش بدن نسبت به نوعی کربوهیدرات پسته ممکن است شکم شما را آزار دهد. در این صورت، ممکن است نفخ شکم، حالت تهوع و درد شکمی را تجربه کنید.
ارزش غذایی پسته
یک وعده پسته شامل 49 عدد از آن حدود 159 کالری دارد و:
5.72 گرم پروتئین
7.7 گرم کربوهیدرات
85/12 گرم چربی
3 گرم فیبر
پسته فاقد کلسترول و منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است که از جمله آن می توان به منگنز، فسفر، مس و ویتامین B6 اشاره کرد. همچنین پسته پتاسیم هم دارد در واقع یک وعده 2 اونسی پسته دارای پتاسیم بیشتری در مقایسه با یک موز بزرگ دارد و حاوی فیبر به اندازه یک فنجان کلم بروکلی پخته شده است.

طرز تهیه و خوردن پسته
گاهی اوقات خوردن پسته ها به خاطر پوسته سخت شان مشکل می شود. اگر پوسته آن ترک داشته باشد که کار شما برای باز کردن و استفاده از مغز آن راحت است ولی اگر درز آن باز نباشد می توانید پسته ها را روی تخته قرار دهید و آنها را با حوله بپوشانید، سپس محکم روی آنها ضربه بزنید تا پوسته سخت آن باز شود.
پسته را می توان تا یک سال در یخچال و تا 3 سال در فریزر نگهداری کرد.
می توانید پسته را به صورت خام و به تنهایی مصرف کنید یا در ترکیبات زیر اضافه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.
سالاد، بستنی، باقلوا، سس پستو، کره پسته، بیسکوت، گرانولا و ماست