تاریخ : 10:42 - 1399/10/06
کد خبر : 414110
سرویس خبری : فرهنگی
 

سرباز مسیحی که در وقت اضافه جنگ مفقودالاثر شد

سرباز مسیحی که در وقت اضافه جنگ مفقودالاثر شد

پس از پذیرش «قطعنامه ۵۹۸» از سوی عراق حمله‌ای صورت گرفت. «ژرژ» بایستی به مرخصی می‌آمد اما، روز امضای برگه مرخصی، اطلاع حاصل می‌شود که مرخصی‌ها لغو شده‌اند؛ زیرا حمله‌ای می‌خواهد آغاز شود.

«ژرژ کشیش هارطون» در  روز ۲۵ دی ماه ۱۳۴۱در تهران  متولد شد. او چهارمین فرزند خانواده بود.   ژرژ در کودکی آرام  بود و نسبت به جسمش از توان بدنی  خوبی برخوردار بود.

وقتی ژرژ ۱۴  ساله داشت پدرش از دینا رفت  برای همین از این پس بسیار مسئولیت پذیرتر و مقیدتر نسبت به خانواده رفتار می‌کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ارامنه (تونیان) به پایان رساند، سپس در رشته حسابداری از دبیرستان (کوشش) فارغ التحصیل شد. او بعد از متقاعد کردن مادر، خود را به نظام وظیفه معرفی کرد و پس از طی دوره آموزشی به جبهه (سر پل ذهاب) اعزام شد.

پس از پذیرش «قطعنامه ۵۹۸» از سوی عراق حمله‌ای صورت گرفت. ژرژ بایستی به مرخصی می‌آمد اما، روز امضای برگه مرخصی، اطلاع حاصل می‌شود که مرخصی‌ها لغو شده‌اند؛ زیرا حمله‌ای  می‌خواهد آغاز شود. ۳۱ تیر ماه ۱۳۶۷  در درگیری با نیروهای دشمن، گلوله به او اصابت می‌کند و به شهادت رسید و پیکرش در منطقه عملیاتی باقی می‌ماند.

اینک به مناسبت سال نو میلادی با خواهر این شهید به گفت‌وگو پرداخته‌ایم. خانم «کشیش هارطون» روایت می‌کند: برادرم در هنگام شهادت ۲۶ ساله داشت. او بسیار مهربان و با روحیه بود.

آن زمان که به شهادت رسید، من دانش آموز دبیرستانی بودم. از شنیدن خبر برادرم بسیار ناراحت شدم.   پس از شهادت ژرژ، پسرعمو و برادر دیگرم برای اینکه خبری از سرنوشت پیکر ژرژ بدست آورند راهی منطقه شدند اما، پیکر برادرم مفقودالاثر شده بود. چند روز پیش مهمان داشتیم. یکی از  سرداران و چند نفر دیگر به مناسبت ایام کریسمس به منزل ما آمدند و صحبتی درباره آزمایشDNA شد. ما همچنان به این امیدوار هستیم که خبری از پیکر برادرم بشود.

 

 


منبع : ایسنا