تاریخ : 16:32 - 1399/10/26
کد خبر : 473427
سرویس خبری : فرهنگی
 

حکم رابطه با زن شوهردار/خسارت و مرگ های ناگهانی+شش اثر در دنیا وآخرت

حکم رابطه با زن شوهردار/خسارت و مرگ های ناگهانی+شش اثر در دنیا وآخرت

آلودگی به گناه و بی باکی در معاصی و ارتکاب محرمات و شکستن حرمت مقام ربوبی الهی بسیار ناپسند و بدبختی آور است. توصیه می کنیم از این خانم دور شوید حتی فکر این کار را در ذهن نیاورید،چرا که انجام عمل خلاف شرع موجب تباهی انسان و باعث فنا و هلاکت او است. امام باقر(ع) فرمود: "ما من نکبه تصیب العبد الا بذنب؛ هیچ نکبتی دامنگیر شخص نمی شود مگر به واسطه گناهی که مرتکب شده است". (۱)

با سلام خدمت شما من جوانی هستم 26 ساله و مجرد که امکان ازدواج ندارم. در همسایگی ما خانمی هستند که رابطه خوبی با همسرشان ندارند و اکثر مردها یه جوری به این خانم نگاه می کنند و این خانم به خودشون خیل میرسن. حالا من مستاصل شدم چیکار کنم خانمه خودش آمار میده و ما هم بعضی اوقات به یادش می افتیم.حتی گاهی خیال میکنیم عاشقش شدیم. این مشکل خیلی از جووناست که به بعضی از زنها علاقه مند میشن . از شما تقاضا دارم 1 راه حلی جلو پام بذارین.باتشکر

آلودگی به گناه و بی باکی در معاصی و ارتکاب محرمات و شکستن حرمت مقام ربوبی الهی بسیار ناپسند و بدبختی آور است. توصیه می کنیم از این خانم دور شوید حتی فکر این کار را در ذهن نیاورید،چرا که انجام عمل خلاف شرع موجب تباهی انسان و باعث فنا و هلاکت او است. امام باقر(ع) فرمود: "ما من نکبه تصیب العبد الا بذنب؛ هیچ نکبتی دامنگیر شخص نمی شود مگر به واسطه گناهی که مرتکب شده است". (1)


در ادامه گوشه ای از عواقب زنا و گناه این کار زشت را می آوریم که بسیار تاثیر گذار است :قرآن کریم در مورد زنا می فرماید: "ولا تقربوا الزّنا انّه کان فاحشة و ساء سبیلاً؛ نزدیک زنا نشوید که کار بسیار زشت و بد راهی است". (2)
زنا از گناهان کبیره است . آثار و عواقب بسیار خطرناک دنیوی و اخروی به دنبال دارد. امام صادق(ع) می فرماید:


"زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنیا، سه اثر در آخرت. اما آثار دنیوی زنا: آبرو را می برد. رزق را کم می کند. مرگ را نزدیک می کند.آثار اخروی آن: غضب پروردگار، سختی حساب و دخول در آتش و جاودان ماندن در آن". (3)


رسول خدا(ص) فرمود: "کسی که با زن مسلمان یا زن یهودی، یا نصرانی یا مجوسی، آزاد یا کنیز زنا کند، پس توبه نکند، و با اصرار به این گناه از دنیا برود، خداوند در قبرش سیصد در عذاب را باز می فرماید . از هر در مارها و عقرب‏ها و افعی هایی از آتش بیرون می آیند. این آدم تا روز قیامت می سوزد. چون از قبرش بیرون شود، از بوی گندش مردم اذیّت می شوند. به بوی گند شناخته و دانسته می شود که زناکار است. تا این که امر می شود او را به آتش برند". (4)


امیرمؤمنان(ع) می فرماید: " در روز قیامت به امر خدا بوی گندی وزیده می شود که تمام اهل محشر ناراحت می شوند تا این که نفس کشیدن بر آن‏ها مشکل می گردد، پس منادی ندا می کند: آیا می دانید بوی گند چیست؟ گویند: نمی‏دانیم و سخت ناراحت مان کرده، گفته می شود: این بوی عورت زناکاران است که بدون توبه از دنیا رفته‏اند. پس آن‏ها را لعنت کنید که خدا آن‏ها را لعنت کرده ؛ کسی نمی‏ماند در محشر مگر این که آن‏ها را نفرین می­کند و می گوید: خدایا! زناکاران را لعنت فرما". (5)


حضرت رسول(ص) فرمود: "کسی که با زن شوهردار زنا کند، در جهنم از عورت هر دو چرک خارج می شود. به مقدار پانصد سال راه و اهل جهنم از بوی گند آن دو در اذیت خواهند بود و عذاب شان از همه شدیدتر است".(6)
بنابراین زنا و لواط و بی عفتی و بی بندوباری جنسی، فاسد کننده دنیا و آخرت است. بهترین توصیه ما به شما ازدواج است . باید برای فراهم شدن مقدمات آن تلاش کنید. ازدواج بر شما واجب شده است. از نگاه و فکر کردن به نامحرم بپرهیزید. سعی کنید از کارهایی که شما را تحریک می کند ،دوری کنید.


پی نوشت‏ها:
1. محمد بن یعقوب کلینی، اصول کافی، ج 2، ص 269، ح1دیث 4.
2. اسراء (17) آیه 32.
3. بحارالانوار، ج 76، ص 22، حدیث 17.
4. محمد بن حسن حرعاملی، وسایل الشیعه، ج 14، ص 242، حدیث 1 از باب 9.
5. همان، ص 243، حدیث 1 از باب 10.
6. عبدالحسین دستغیب، گناهان کبیره، ج 1، ص 182.


منبع : مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی