تاریخ : 06:52 - 1399/10/27
کد خبر : 474150
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علل تشنج ناشی از تب چیست؟

علل تشنج ناشی از تب چیست؟

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال گفت: شایع ترین علت تشنج های ناشی از تب، هرپس ویروس انسانی تیپ ۶ است که در کودکان ۹ تا ۱۵ ماه دیده می شود. این بیماری با ضایعات داخل دهانی و ضایعات روی پوست همراه است.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر فریبا شیروانی فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال با اشاره عوامل عفونی که باعث ابتلای تشنج ناشی از تب می شود، اظهار کرد: برخی بیمارانی که تشنج ناشی از تب دارند ممکن است در خانواده آنها سابقه ی مثبتی از این بیماری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد مشخص شده که احتمال تشنج می تواند ژنتیکی باشد، افزود: ممکن است افرادی که تشنج ناشی از تب دارند بعدها تشنج آنها تکرار و اپی لپسی شود.

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال گفت: به هر حال بیماری های عفونی که تب دار هستند باعث شروع این تشنج ها می شوند و شایع ترین علت این تشنج ها هرپس ویروس انسانی تیپ ۶ است که در کودکان ۹ تا ۱۵ ماه دیده می شود.

دکتر شیروانی بیان کرد: این بیماری همراه با ضایعات داخل دهانی و ضایعات روی پوست بروز می کند و مریض ها با ابتلا به بیماری هرپس ویروس انسانی تیپ ۶، ۳ روز تب دارند و بعد تب آنها قطع می شود.

وی ادامه داد: این بیماری برای مریض ها بسیار تحریک پذیر است و علی رغم قطع تب، بهبودی کامل برای آنها حاصل نمی شود. بهبودی کامل این بیماران بسیار زمان بر است.

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال تصریح کرد: در صورتی که تب ناگهانی این بیماران قطع شود و ضایعات روی بدن آنها تظاهر پیدا کند احتمال بروز این بیماری برای آنها مطرح می شود.

دکتر شیروانی عنوان کرد: انواع بیماری های ویروسی در صورتی که با تب همراه شوند می توانند باعث شروع تشنج شوند. بر اساس وضعیت بیمار، عفونت های تنفسی که به علت آنفولانزا، پاراآنفولانزا و آدنوویروس ایجاد می شود ،می تواند باعث شروع تشنج ناشی از تب شود.


منبع : طبنا