تاریخ : 17:36 - 1399/10/29
کد خبر : 482386
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

واردات خودروی دسته دوم از منطقه آزاد حقیقت دارد؟

واردات خودروی دسته دوم از منطقه آزاد حقیقت دارد؟

علی آقا محمدی گفت: این روزها بعضی هاخبرهای ناخوشایندی را مبنی بر وارد کردن خودروی دست دوم از مناطق آزاد مطرح می‌کنند که شایعه‌ای بیش نیست.

علی آقا محمدی در مراسم رونمایی از خودروی ملی سه سیلندر ایران خودرو افزود: کسی چنین اجازه‌ای نخواهد داد و امیدوارم آن‌هایی که بیشتر به فکر واردات هستند توجه کنند که خدمت به ملت ایران، در گرو تولید است.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: فکر می‌کنم راهی که خودروسازان در طراحی و ساخت موتور ملی در پیش گرفتند راه درست و اصلاح رویه قبلی است که باید آن را دنبال کرد و ما هم باید کمک کار آن‌ها باشیم.

تولید موتور سه سیلندر ایران خودرو با همت مهندسان داخلی

بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: موتور سه سیلندر ملی ایران خودرو، با همت و تخصص متخصصان داخلی تولید شد که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

مصطفی آقا میرسلیم افزود: در سال ۱۳۸۰، تصمیم گرفتیم خودرو ملی را مجهز به موتور ملی کنیم چرا که اگر قرار است خودرو ملی داشته باشیم، باید موتور ملی داشته باشیم.

وی گفت: کار تولید یک خودرو ملی اینگونه نیست که یک شبه به آن برسیم این کار نیاز به تلاش چندگانه دارد و چند سال برای رسیدن به این خواسته، تلاش کرده‌ایم.

میرسلیم افزود: در سال ۹۶، تحریم‌ها صورت گرفت و باعث اختلال در کارمان شد، اما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم بدون اینکه به خارج از کشور، نیازی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: موتور سه استوانه در بازار نداشته‌ایم و نمونه این موتور در داخل کشور وجود نداشت. این موتور اکنون نمونه آزمایشی است و تماما به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

بنیانگذار مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو گفت: این کاری که با همت مهندسان انجام گرفته اکنون به ثمر نشسته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، این موتور با تولید انبوه، تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

میرسلیم افزود: اهم ویژگی‌های این موتور، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست، استفاده بهینه از زیر ساخت سوخت پاک، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی است.

آغاز مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر

مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر ایران خودرو با حضور وزیر صمت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس سازمان ملی استاندارد در مرکز طراحی و تحقیقات موتور ایران خودرو آغاز شد.

در این مراسم، جمعی از نمایندگان مجلس، معاونان وزیر صمت، معاونان وزیر نفت و آقای علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور دارند.

کاهش مصرف سوخت، بهبود عملکرد موتور، کاهش حجم موتور، توسعه موتور با سوخت پاک و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از ویژگی‌های خانواده موتور سه سیلندر ملی است.

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در این مراسم گفت: بهمن امسال موتور بهینه شده EF۷ را با کاهش یک لیتری مصرف سوخت رونمایی خواهیم کرد.

وی افزود: نخستین موتور سه سیلندر را در پلتفرم خودروی رانا با گیربکس ۶ سرعته استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است قرار است در این مراسم وزیر نفت هم به صورت ویدئو کنفرانس شرکت کند.

 


منبع : خبرآنلاین