تاریخ : 18:20 - 1399/10/29
کد خبر : 482471
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

در بازار طلا همه فروشنده شدند

در بازار طلا همه فروشنده شدند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: مباحث سیاسی مانند انتخابات آمریکا و صحبت‌های رئیس جمهوری و قول وی برای کاهش قیمت دلار باعث شده تا نرخ ارز نزولی شود و در بازار با ریزش نرخ دلار مواجه هستیم که به دنبال آن قیمت طلا و سکه هم کاهش پیدا کرده است.

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون شاهد ریزش قیمت سکه تمام بهار آزادی تا 250 هزار تومان بودیم، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت اونس جهانی 1832 دلار، قیمت سکه طرح قدیم 9 میلیون و 500 هزار تومان، طرح جدید 9 میلیون و 950 هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین هر قطعه نیم ‌سکه 5 میلین و 450 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 550 هزار تومان، سکه یک گرمی 2 میلیون تومان و هر گرم طلای 18 عیار 911 هزار تومان فروخته می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره دلایل ریزش قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت طلا و سکه به طور مستقیم از قیمت ارز تبعیت می‌کند و امروز با ورود قیمت دلار به کانال 21 هزار تومان، قیمت طلا و سکه هم کاهش پیدا کرد به طوری که از صبح تا ظهر امروز شاهد ریزش 250 هزار تومانی قیمت سکه بودیم.

کشتی‌آرای ادامه داد: مباحث سیاسی مانند انتخابات آمریکا و صحبت‌های رئیس جمهوری و قول وی برای کاهش قیمت دلار باعث شده تا نرخ ارز نزولی شود و در بازار با ریزش نرخ دلار مواجه هستیم که به دنبال آن قیمت طلا و سکه هم کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بستگی به موضوعات سیاسی و تحولات بازار ارز دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: البته در حال حاضر همه فروشنده شدند و فروش بیشتر از خرید است.


منبع : آفتاب