تاریخ : 10:52 - 1399/10/30
کد خبر : 484151
سرویس خبری : فرهنگی
 

نمایشگاه مجازی کتاب یک فضای فرهنگی است

نمایشگاه مجازی کتاب یک فضای فرهنگی است

جوادی یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را تامین نقدینگی نشر آسیب دیده از کرونا دانست و گفت: از ظرفیت و اطلاعات خانه کتاب برای این نمایشگاه استفاده شده است.

کارگر آنلاین | دکتر محسن جوادی امروز (سه شنبه 30 دی )در افتتاحیه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه گفت: دکتر دهقان کار گزارش جامعی داد و بنده فقط دو سه نکته در مورد ویژگی های نمایشگاه می گویم. ابتدا لازم است از تاکید و پیگیری که وزیر محترم ارشاد در خصوص برگزاری نمایشگاه داشتند و حمایت هایی که در تامین مالی و جزییات آن مد نظر قرار دادند، تشکر کنم. از دوستان خانه کتاب هم تشکر می کنم؛ آنها حدود هفت هشت ساعت بیشتر از وقت اداری وقت گذاشتند و کار کردند و این کار قطعا برای آنها یک سرمایه محسوب می شود.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری و همدلی ناشران و بسیاری از سازمان ها در برگزاری نمایشگاه کتاب بیان کرد: خوشبختانه این همدلی همیشه بوده است و از آقای حسن پور رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تشکر می کنم. خوشبختانه یک همدلی جدی بین موسسات از جمله شرکت پست و سازمان فناوری و اطلاعات و بانک صادرات داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب پیش از آنکه فروشگاه باشد یک فضای فرهنگی است. از ظرفیت خانه کتاب و اطلاعاتی که داشته است برای این نمایشگاه استفاده شده است. بر این اساس این نمایشگاه فراتر از کار خرید است. یکی از قصدهای اصلی ما این است که نقدینگی نشر که در کرونا آسیب دیده است، تامین شود.

 

جوادی اظهار داشت: بیشترین سوالات در مورد نمایشگاه کتاب در خصوص خرید و بحث یارانه ها بود. قبول داریم که یارانه ها باید فراتر رود. آنچه امکان داشت را فراهم کردیم و امیدواریم فراگیرتر شود. به لحاظ پست رایگان و تخفیف کتاب و فضای فرهنگی زمینه ای فراهم شده است. اگر جدی کار کنیم می توانیم کشورهای دیگر را به این نمایشگاه کتاب مجازی بیاوریم. از همه دوستان و همکارانم برای حمایت ها و تلاش هایی که کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

 

گفتنی است، نمایشگاه مجازی کتاب از اول تا هفتم بهمن برگزار می شود. هزار و 732 ناشر داخلی و 180 ناشر خارجی با بیش از 20 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت می کنند. از هزار و 450 عنوان کتاب رونمایی می شود و 30 نشست بین المللی با حضور 180 سخنران داخلی و خارجی برگزار می شود.

پایان پیام/31


منبع : شبستان