تاریخ : 09:52 - 1399/11/02
کد خبر : 490725
سرویس خبری : فرهنگی
 

نقش مسجدی‌ها در مقابله با کرونا در تاریخ ماندگار شد/ به مسجد در بودجه آینده نگاه ویژه شود

نقش مسجدی‌ها در مقابله با کرونا در تاریخ ماندگار شد/ به مسجد در بودجه آینده نگاه ویژه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری با بیان اینکه نقش مسجدی‌ها، هیئتی‌ها و حوزویان در مقابله با کرونا در تاریخ کشور ماندگار شد، گفت: انتظار است در بودجه سال آینده کشور که هم اکنون در دست بررسی است به مساجد نگاه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد جزایری»   با بیان اینکه با یقین می توان گفت اگر همراهی مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی طلاب نبود، آمار شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان خیلی می بود و کنترل این ویروس منحوس به این راحتی ممکن نمی شد، اظهار کرد: نقش مسجدی ها، هیئتی و حوزویان در مقابله با این ویروس در تاریخ کشور ماندگار شد و حتما آیندگان از ایثار این گروه ها در دوره بسیار سخت کرونایی به نیکی یاد خواهند کرد.

 

امام جماعت حسینیه کربلایی ها (واقع در تهران، خیابان 15 خرداد، چهارراه گلوبندک) افزود: فعالیت مساجد، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی طلاب در دوره کرونا در زمینه تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک مومنانه نیز خود را به خوبی نشان داد و به نظرم می توان با اطمینان گفت، هیچ نیازمندی نبوده که طی یک سال اخیر از کمک های مردمی دریافت نکرده باشد. در واقع این فعالیت نیروهای متدین، انقلابی، ولایت مدار زمینه رفع فقرو تبعیض از کشور را فراهم می کند.

 

وی اضافه کرد: اکنون که به پایان سال نزدیک می شویم و بودجه کشور در حال بررسی و تنظیم نهایی است و دستگاه های مختلف کم کم به فکر برنامه ریزی برای سال آینده کاری خود هستند این انتظار می رود که همه دستگاه ها و مسئولان نگاه ویژه ای به مساجد و هیئت های مذهبی داشته باشند و حتی الامکان، برنامه های شان را با استفاده از ظرفیت مسجدی ها و در فضای مساجد برگزار کنند.

 

جزایری در ادامه به فعالیت های  حسینیه کربلایی ها در دوره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این حسینیه که به دلیل شهرت و موقعیت مکانی اش همه روزه برنامه هایی اعم از نماز جماعت، جلسات قرآنی و برنامه های مناسبتی، برگزار می کند، طی یک سال اخیر کمترین میزان تعطیلی را داشته و تلاش کردیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم، برگزاری برنامه ها را تعطیل نکنیم زیرا کار برای خدا تعطیل بردار نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: کمک مومنانه حسینیه کربلایی ها به نیازمندان و معرفی خانواده های نیازمند برای دریافت وام از صندوق قرض الحسنه شهید صدر و دریافت خدمات از برخی از مراکز درمانی، در دوره شیوع ویروس کرونا بی وقفه ادامه داشت که مشارکت بازاریان تهرانی در تحقق این موفقیت، ستودنی است.

 


منبع : شبستان