تاریخ : 13:50 - 1399/11/02
کد خبر : 491535
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 سبزی گران و لوبیا سبز نایاب شد / سبزی تابستان ارزان می‌شود

سبزی گران و لوبیا سبز نایاب شد / سبزی تابستان ارزان می‌شود

قیمت سبزی به کیلویی ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان رسیده است اما رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می‌گوید: قیمت هر کیلو سبزی در واحدهای صنفی بین ۸ تا ۸۵۰۰ تومان است که در تابستان ارزان‌تر هم می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، سبزی خوردن گران شد و در برخی از واحدهای صنفی شهر تهران هر کیلو سبزی با نرخ ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود. البته این رقم متغییر است. در مرکز شهر قیمت هر کیلو سبزی از ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است.

اخیرا هم برخی از شهروندان تهرانی از نایاب شدن لوبیا سبز در میادین میوه و تره‌بار خبر داده‌اند. علت چیست؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه با توجه به اینکه این کالا در فصل زمستان از جنوب کشور تامین می‌شود و به دلیل کرایه حمل تا به تهران برسد قیمت آن بالا می‌رود اما در تابستان قیمت سبزی ارزان می‌شود.

به گفته اسدالله کارگر، علت کمبود سبزی یا لوبیا سبز در برخی از واحدهای صنفی این است که قیمت این کالا گران شده است. مغازه‌دارها هم مثل مردم مصرف‌کننده هستند، وقتی جنس گران شود، نمی‌خرند و این کالا را عرضه نمی‌کنند.
جنوب تامین‌کننده سبزی تهران

رئیس اتحادیه میوه فروشان اظهار کرد: در فصل زمستان، جنوب کشور تامین کننده صیفی‌جات است. بنابراین به دلیل مسافت طولانی طبیعی است که در شهر تهران با کمبود یا گرانی کالا مواجه شویم.

به عنوان مثال تا چندی پیش قیمت گوجه در تهران گران شد. جنوب کشور تامین کننده اصلی این کالا بود که به دلیل مسافت طولانی قیمت این کالا در مقطعی گران و پس از مدتی قیمت آن ثابت شد. اکنون سبزی خوردن و لوبیا سبز هم چنین وضعیتی دارد.


منبع : تجارت نیوز