تاریخ : 14:16 - 1399/11/02
کد خبر : 491594
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

درباره علائم تب چه می‌دانید؟

درباره علائم تب چه می‌دانید؟

یک متخصص ببماری های عفونی گفت: دانستن علائم مرتبط با تب،بهترین راه تشخیص برای افراد است که بفهمند تب دارند یا نه.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر محمد احمدی زاده متخصص عفونی  گفت:علائم مرتبط با تب عبارتند از لرز، برافروختگی پوست، تعریق و از دست دادن آب بدن، سردرد، ضعف عمومی بدن و بدن درد است.

وی افزود: فراد لرز دارند به دلیل تلاش بدن برای بالا بردن دما تا علت تب را هدف بگیرد،علت برافروختگی پوست گشاد شدن رگ های خونی در سطح بدن است تا حرارت اضافه بدن را به سطح بدن آورده تا بدن کمی خنک شود و این امر باعث تعریق پوست و از دست دادن آب بدن خواهد شد،و به دلیل التهاب ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن ،افراد دچار ضعف و سردردو بدن درد خواهد شد.

دکتر احمدی زاده اضافه کرد:اکنون که تب و تاب بیماری کووید ۱۹ گرم است، باید تمام افراد جامعه مطلع باشند، باید به این نشانه بدن بیشتر اهمیت دهند و هرگاه باکسی که علائم کرونا ویروس را داشته در تماس بوده اند و اکنون احساس تب دارند حتما به پزشک مراجعه کنند .مورد دیگر که باید حتما به پزشک مراجعه کرد وقتی است که احساس گرمی و تب در افراد همراه با مشکلات تنفسی و بثورات پوستی است.

در ادامه این متخصص عفونی بیان کرد:اگر در کودکان گرمی و برافروختگی همراه با سر گیجه،ضعف شدید و یا مشکل تنفسی بود باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کرد.

 


منبع : طبنا