تاریخ : 15:55 - 1399/11/04
کد خبر : 497082
سرویس خبری : حوادث
 

 بیمه همگانی حوادث اجباری می‌شود

بیمه همگانی حوادث اجباری می‌شود

وزیر اقتصاد در نخسین جلسه هیات امنای صندوق بیمه همگانی حوادث از اجباری شدن بیمه همگانی حوادث برای واحد‌های مسکونی خبر داد.

کارگر آنلاین | نخستین جلسه هیئت امنای صندوق بیمه همگانی حوادث با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولان در وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این مراسم فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حوادث غیرمترقبه مانند سیل داخل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ اظهارداشت: در استان‌هایی که واحد‌های مسکونی و تجاری بیمه بودند، بار مالی جبران خسارت از سوی دولت کاهش یافت و بیمه‌ها متکفل جبران شدند.

وی خاطرنشان کرد: وجود این صندوق‌ها نشان می‌دهد چقدر می‌تواند به مسئله جبران خسارت‌ها کمک کند، اما تاکنون اختیاری بوده است.

دژپسند تاکید کرد: بیمه همگانی حوادث اجباری بوده و ساختار قانون به گونه‌ای است که عمده دستگاه‌های اصلی از جمله وزارت کشور، وزارت راه به واسطه زیرساخت‌های توسعه و عمرانی به خصوص مسکن که محور این صندوق است، سازمان برنامه و بودجه، سازمان مدیریت بحران، وزارت بهداشت و وزارت کار نیز حضور دارند که جامعیت ترکیب این صندوق حکایت از اراده جدی دولت و مجلس است که می‌خواهد این کار انجام شود.


منبع : دانشجو