تاریخ : 11:11 - 1399/11/05
کد خبر : 499126
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

سوش ‌های کروناویروس انگلیسی منفی کاذب دارند/قضاوت در مورد نتایج واکسن‌های تزریق شده،هنوز زود است

سوش ‌های کروناویروس انگلیسی منفی کاذب دارند/قضاوت در مورد نتایج واکسن‌های تزریق شده،هنوز زود است

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد ویروس جهش یافته کووید ۱۹ گفت: در کشور ما هنوز برای تشخیص بیماری کرونا ویروس جهش یافته مشکل داریم و دلیل آن هم این است که سوش های کروناویروس انگلیسی معمولا منفی کاذب زیاد دارند.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری و استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران  با اشاره به تاثیر واکسن کرونا ویروس روی بدن افرادی که به آنها واکسن تزریق شده است، اظهار داشت: در مورد واکسن باید منتظر بمانیم چراکه که نتایج واکسن تزریق شده بین ۲۱ تا ۲۸ روز مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه قضاوت در مورد تاثیر این واکسن‌ها هنوز زود است، افزود: هنوز به تعداد کمی واکسن تزریق شده است؛ واکسن هایی که تزریق شده، عارضه ای برای بیماران نداشته اما در مورد تاثیر آن هم هنوز زود است که صحبت کنیم.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به کرونا ویروس انگلیسی بیان داشت: تعدادی مبتلا در کشور ما هم پیدا شده است؛ البته این ویروس در همه جای دنیا وجود داشته اما کشور انگلیس به دلیل اینکه بیشتر از همه کشورهای دنیا توالی ویروس ها در اپیدمی را رصد می کند به همین منظور زودتر متوجه این ویروس جهش یافته شده است.

دکتر محرز با بیان اینکه این ویروس جهش یافته در همه جای دنیا بوده است، تصریح کرد: سرعت انتقال کرونا ویروس جهش یافته بسیار شدید است اما خوشبختانه واکسن روی این ویروس جهش یافته هنوز موثر است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما هنوز در مورد تشخیص بیماری ویروس کرونای جهش یافته مشکل داریم، گفت: دلیل این موضوع این است که سوش های کرونا ویروس انگلیسی معمولا منفی کاذب زیاد دارند.


منبع : طبنا