تاریخ : 09:04 - 1399/11/06
کد خبر : 501938
سرویس خبری : فرهنگی
 

شهیدی که نام خود را تغییر داد +عکس

شهیدی که نام خود را تغییر داد +عکس

شهید علیرضا خانی(مهدوی) به علت علاقه ی وافری که به حضرت مهدی (عج) داشت، نام خود را به «محمد مهدی مهدوی» تغییر داد.

به گزارش کارگر آنلاین  به نقل از حوزه، شهید روحانی علیرضا خانی(مهدوی) در سال ۱۳۳۹، در خانواده‌ای متدین و مذهبی، در شهر تبریز، معصومانه بر گلیم خاک پای نهاد.

از همان دوران کودکی، عشق سرشار به اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سینه او موج می ‌زد.

علاقه عجیبی به عزاداری و نوحه‌سرایی داشت. هنوز هم ندای نوحه‌های او از هیئت‌های عزاداری به گوش می‌رسد. بعد از گرفتن دیپلم، عشق الهی و علاقه او به معارف، مسیر حرکتش را به سوی حوزه‌های علمیه تغییر داد.

در سال ۱۳۵۷ به حوزه علمیه تبریز رفت و در مدارس علمیه طالبیه و ولیعصر(عج) به تحصیل مقدمات علوم اسلامی مشغول شد.

مراحل کسب علوم حوزوی را با سرعت پشت سر نهاد و برای تکمیل دروس و کسب علم از محضر اساتید بزرگوار حوزه علمیه و بهره برداری معنوی از حرم مطهر حضرت معصومه (س)، زادگاه خود را به مقصد قم ترک کرد.

در جریان توطئه حزب منفور خلق مسلمان در تبریز، به وظیفه شرعی و قانونی خود جامه عمل پوشانید و نقش فعالی را در بیداری اذهان مردم و معرفی این حرکت انحرافی ایفاء نمود.

در تعطیلات تابستانی دروس حوزه، به تبریز بر می‌گشت و همراه با تبلیغ، به تشکیل کلاس‌های عربی، آموزش قرآن و اصول و عقائد همت می گماشت.

او دلی به مهربانی نسیم، روحی به استواری کوه و جانی به تواضع گسترده دشت‌ها داشت. 

مقلد امام بود و به رهبرش عشق می ‌ورزید. او که از قافله حسینیان زمان بود، ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسینی را با جان و دل لبیک گفت؛ با صدای بلند، ندای «هیهات من االذله» را تکرار کرده و به این پیام مظلوم اعصار، جامه عمل پوشانید. 

وقتی که آتش جنگ شعله‌ور شد و غرب و جنوب کشور اسلامی آماج حملات وحشیانه دشمن قرار گرفت، او داوطلبانه حوزه را به مقصد جبهه ترک کرد. عازم سوسنگرد شد و نه ماه مسئولیت فرهنگی آن منطقه را به عهده گرفت.

ایشان با تشکیل مراسم نماز جماعت، دعای کمیل، پخش نوار، مجله و کتاب در سنگرها، در بالا بردن روحیة معنوی و رزمی رزمندگان نقش به سزایی را ایفاء نمود.
نماز جماعت را در زیر آتش دشمن، در مسجد جامع سوسنگرد بر پا داشت. او تندیس اخلاص، تلاش و ایمان بود. در عملیات طریق القدس دست به سلاح برد؛ همگام و همراه با رزمندگان به سوی دشمن بعثی حمله ور شد.

سر انجام این سرباز فداکار و عاشق امام زمان (عج) در ۱۳۶۰/۰۹/۰۸ در منطقه بستان و در میدان مین دشمن، توسط انفجار مین به همراه موج انفجار به هوا پر کشید. پیکر خونینش پاره پاره شد و با بالهایی سوخته به پای شمع بزم افتاد.

آری او از دنیای فانی به عالم باقی شتافت و زندگی جاودانه یافت. 
روح بلندش همواره در جوار اولیاء الهی متنعم باد