تاریخ : 08:53 - 1399/11/07
کد خبر : 505405
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 کاهش سود واردکنندگان تلفن همراه/ آیا وقت خرید موبایل است؟

کاهش سود واردکنندگان تلفن همراه/ آیا وقت خرید موبایل است؟

برخی از فعالان بازار موبایل از کاهش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها در این بازار خبر می‌دهند؛ به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران، در صورتی که ارزش دلار ثابت بماند، این روزها وقت مناسبی برای خرید موبایل است.

به گزارش کارگر آنلاین، مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران از کاهش حدود ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت تلفن همراه نسبت به دو هفته قبل خبر داد و گفت که اگر قیمت دلار ثابت بماند، اکنون وقت مناسبی برای خرید موبایل است.

او در گفتگو با تجارت‎نیوز تاکید کرد که تداوم داشتن یا نداشتن روند نزولی قیمت موبایل، به نوسانات ارزش دلار بستگی دارد.

محبی توضیح داد: واردکنندگان ناچار شده‌اند برای فروش محصولات وارداتی، درصد سود خود را کاهش دهند. سود بازرگانی آنها ۱۰ درصد است، ولی اکنون برخی محصولات را با یک تا دو درصد سود هم به فروش می‌رسانند تا توان رقابت در بازار را داشته باشند.
محاسبه موبایل با دلار چند هزار تومانی؟

این روزها، برخی از کاربران فضای مجازی، تصاویری را مدل‌های مختلف تلفن همراه در سایت‌هایی مانند آمازون، منتشر کرده و قیمت‌های آنها را با بازار ایران مقایسه می‌کنند؛ در ادامه نیز می‌پرسند، این موبایل‌ها با دلار چند هزار تومانی قیمت‌گذاری شده‌اند که تا این حد گران عرضه می‌شوند؟

محبی در توجیه این مورد به چالش تحریم اشاره کرد و گفت: موبایل‌هایی که به کشور می‌آیند چند دست چرخیده‌اند و در نتیجه قیمت‌ آنها بیشتر از نمونه‌های عرضه شده در سایت‌هایی مثل آمازون است.

این مقام صنفی، به همین دلیل، مقایسه قیمت‌ها در بازار ایران را با سایت‌‌های خارجی صحیح نمی‌داند؛ چرا که هیچ‌کدام از برندهای خارجی در کشور نمایندگی رسمی ندارند و واردکنندگان ناچار هستند کالاها را از سهمیه کشورهای دیگر و به قیمت‌های بالاتر خریداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها دورکاری و آموزش آنلاین نیاز مردم را به موبایل و دستگاه‌های هوشمند افزایش داده است، اما با وجود کاهش نسبی قیمت‌ها در روزهای اخیر هنوز تهیه این دستگاه‌ها برای برخی اقشار جامعه مشکل است.


منبع : تجارت نیوز