تاریخ : 19:29 - 1395/05/18
کد خبر : 55378
سرویس خبری :
 

این زن مطلقه به تنهایی به شهرت و ثروت رسید و دنیا را فتح کرد! +عکس

این زن مطلقه به تنهایی به شهرت و ثروت رسید و دنیا را فتح کرد! +عکس

«جی.کی. رولینگ jk rowling» زنی تنها و مطلقه بوده است اما با خلق رمان‌های «هری پاتر» یکی از ثروتمندترین نویسندگان جهان شده است. او نویسنده‌ای می باشد که نمی‌خواهد بداند این همه داستان عجیب و غریب از کجا به ذهن خیال‌پردازش راه پیدا کرده است.

کارگرآنلاین: در پی انتشار هشتمین کتاب «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» که داستانش ۱۹ سال پس از پیروزی «هری» بر «ولدمورت» روایت می‌شود، مصاحبه‌ای را که سایت «آمازون» قبل از موفقیت جلد سوم «هری پاتر» با «رولینگ» انجام داده را بود مرور کرده ایم.



در این مصاحبه آمده است: «جی.کی. رولینگ» از همسرش طلاق گرفته بود و در خانه‌ای محقر با تنها فرزندش در ادینبورگ زندگی می‌کرد که «هری پاتر و سنگ جادو» را نوشت. کتابی که مسیر زندگی «رولینگ» را تغییر داد، روی میز کافه‌های این شهر به نگارش درآمد. در این مصاحبه «رولینگ» درباره تولد قهرمان داستان‌های محبوبش، هتل «منچستر» زادگاه اصلی بازی «کوییدیچ» و شباهت خودش در ۱۱ سالگی با «هرمیون» صحبت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی جوان‌تر بودید دوست نداشتید نویسنده شوید؟ گفته است:

چرا، از زمانی که یادم می‌آید دوست داشتم نویسنده شوم. ادبیات انگلیسی همیشه محبوب‌ترین درس مدرسه برایم بود. همه مانده‌اند چرا من رفتم ادبیات فرانسه خواندم.

وقتی شروع به نویسندگی کردید چند سالتان بود؟ و نام اولین کتابتان چه بود؟

شش‌ساله بودم که اولین داستانم را نوشتم. درباره خرگوشی بود که اسمش «خرگوش» بود. داستان خیلی تخیلی بود. از آن زمان دارم می‌نویسم.

چرا تصمیم گرفتید نویسنده شوید؟

اگر کسی از من نسخه خوشبختی را بپرسد، می‌گویم: قدم اول پیدا کردن کاری است که بیش از همه چیز از آن لذت می‌برید و دوم پیدا کردن فردی که بابت انجام آن به شما پول بدهد. من خودم را خیلی خوش‌شانس می‌دانم که می‌توانم با نویسندگی از پس خودم بربیایم./ایسنا