تاریخ : 10:34 - 1395/07/13
کد خبر : 57599
سرویس خبری :
 

حضور وزیر کار در کمیسیون تلفیق برنامه ششم و ارائه برنامه اشتغال

ورود مجلس به نگارش برنامه ششم

حضور وزیر کار در کمیسیون تلفیق برنامه ششم و ارائه برنامه اشتغال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این خبر که مجلس با همکاری دولت احکام مورد نیاز لایحه برنامه را به قانون تبدیل خواهد کرد، گفت: وزیر کار به همراه رئیس سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال ارائه کرده است.

کارگرآنلاین: محمدرضا تابش با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور و پیشنهاداتی که نمایندگان برای جلوگیری از افزایش بحران بیکاری ارائه خواهند کرد، اظهار داشت:‌ پس از کش و قوس‌های فراوان میان دولت و مجلس بر سر برنامه ششم توسعه کشور، مقرر شد، تا احکام مورد نظر لایحه برنامه به قانون تبدیل شود.

وی افزود: علاوه بر این مواردی از اسناد پشتیبان برای برنامه ششم توسعه استخراج و با تبادل نظر نمایندگان مجلس و دولت به صورت یک «طرح لایحه جامع»‌ به تصویب برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علاوه بر حوزه تعاون و اشتغال سایر بخش‌ها در برنامه ششم مورد تأکید قرار می‌گیرند، گفت: پیشنهادات مجلس و دولت باید متناسب با بنیه مالی کشور ارائه شود و بر همین اساس مجلس نهایت همکاری را با دولت برای تبدیل احکام مورد نیاز در برنامه ششم به قانون خواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل 4 کمیته برای تدوین و تکمیل لایحه برنامه ششم توسعه کشور گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس با مراجعه به اسناد پشتیبان گزارشات خود را تهیه و در صحن کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ارائه خواهند کرد.

تابش با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال‌زایی و مقابله با بحران بیکاری در کشور در برنامه ششم توسعه مورد توجه خواهد بود، خاطر نشان کرد: اشتغال امروز موتور محرکه تولید و تولید هم موتور رونق اقتصادی است و به همین منظور برنامه‌ریزی و پیشنهادات متفاوتی از سوی مجلس در این باره ارائه خواهد شد.

وی افزود: مجلس فعلاً نمی‌تواند به طور مجزا راجع به اشتغال طرحی بدهد، چرا که منابع بسیار زیادی را درگیر خواهد کرد، بنابر این برای جلوگیری از ایجاد مغایرت اصل 75 قانون اساسی در شورای نگهبان جلسات کارشناسی بسیاری برگزار خواهد شد.

منبع: فارس