تاریخ : 13:06 - 1399/12/06
کد خبر : 596406
سرویس خبری : فرهنگی
 

کتاب نویسنده «خط مقدم» درباره کرونا چاپ شد

کتاب نویسنده «خط مقدم» درباره کرونا چاپ شد

کتاب «به من دست نزن» نوشته فائضه غفار حدادی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «به من دست نزن» نوشته فائضه غفار حدادی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دربرگیرنده روزنوشت‌های غفارحدادی نویسنده کتاب «خط مقد» (روایتی داستانی از تشکیل یگان موشکی ایران به محوریت زندگی سردار شهید تهرانی مقدم) از دوران شیوع کروناست که به‌تازگی به یک‌سالگی خود رسیده است. این‌کتاب برای ثبت و ضبط فداکاری‌های زنان خانه‌دار در دوران کرونا و برای همدردی و انتقال تجربیات آن‌ها نوشته شده است.

غفار حدادی می‌گوید بیش از یک‌سال است که همه‌ درگیر ویروس کووید ۱۹ شده‌ایم؛ ویروسی که اوایلِ همه‌گیری‌اش، دستِ‌کم گرفته بودیمش و برایش جوک می‌ساختیم و می‌خندیدیم، اما کم‌کم و با شنیدن اخبار وحشتناک جهانی‌ و نیز خبرهایی درمورد دوستان و آشنایان و اقواممان که درگیر ویروس شدند، ترس رخنه کرد در اعماق ذهن‌هامان. شیوع ویروس و اعمال قوانین دولتی نظامی قرنطینه ساختار و سبک زندگی و شغل‌هایمان و حتی سبک تحصیلاتمان را بسیار تغییر داد. همه‌مان مجبور شدیم بین زندگی، شغل، خرید، تحصیلات، بچه‌داری، مهمان‌داری، صله‌ی رحم و هزار روزمرگی عادی زندگی‌مان و بیماری کرونا هماهنگی‌ای ایجاد کنیم و روزی هزار بار از خودمان بپرسیم: «یعنی بچه‌هایمان، نسل بعدی‌مان درک می‌کنند که ما چه شرایطی را گذراندیم؟»

نویسنده «به من دست نزن» در کسوت یک مادر خانه‌دار خاطراتش را از  ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تا ۱ دی ۱۳۹۹ در این کتاب آورده است. این‌کتاب، شرح دشواری‌های تحمیلی کرونا به خانواده‌هاست؛ شرح تلاش‌های بعضاً مجاهدانه‌ی زنان و مادران برای حفظ سلامت جسمی و نیز ایجاد تعادل روحی در خانه است؛ مجاهدتی که خیلی کم به چشم آمد؛ ولی حضوری مداوم داشت. تلاش‌ها و مدیریتی که تکه‌ای مهم در پازل مدیریت بحران کرونا بود. دغدغه‌ فائضه غفارحدادی در این کتاب فقط مسائل مربوط به خانه‌داری و بچه‌داری نیست. او به‌عنوان یک زن تحصیل‌کرده و نویسنده کاملاً به اخبار و اوضاع اجتماعی اقتصادی فرهنگی سیاسی کشور و حتی جهان آگاه است و از بررسی و مقایسه‌ی همه‌ی این شرایط چشم‌پوشی نکرده است.

روزنوشته‌های این‌کتاب با لحن طنز نوشته شده‌اند.

این‌کتاب با ۳۳۶ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.


منبع : مهر