تاریخ : 20:05 - 1399/12/06
کد خبر : 597700
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

افزایش ۱۲ درصدی مراجعان و ۱۰ درصدی مبتلایان کرونا

افزایش ۱۲ درصدی مراجعان و ۱۰ درصدی مبتلایان کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران گفت: میزان ابتلای به کرونا در تهران در مقایسه با هفته گذشته ۱۰ درصد و تعداد مراجعان ۱۲ درصد افزایش داشت که زنگ خطری برای تهران است.

به گزارش کارگر آنلاین، دکتر علیرضا زالی در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه پنجم سیما در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تهران وارد موج چهارم کرونا شده است؟ افزود: برای ورود به موج چهارم باید یک سری شاخص‌ها در تهران تحقق پیدا کند اگر چه برخی شاخص‌های آماری رشد کرده، ولی هنوز به طور قطع ویقین نمی‌توان اعلام کرد که وارد خیز چهارم شده ایم.
وی افزود: الگوی ابتلا در تهران همیشه به صورت سینوسی بوده و در طول سه ماه اخیر از فراز، فرود‌های متنوعی برخوردار بوده، اما آمار مراجعان در حوزه سرپایی و بستری افزایش پیدا کرده است.
دکتر زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزارو ۴۱۱ بیمار با تشخیص کرونا و یا مشکوک به کرونا دربخش‌های سرپایی و بهداشت و درمان مراجعه کرده اند که در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته میزان مراجعان سرپایی درحوزه بهداشت و درمان با تشخیص کرونا ۱۲/۱ دهم درصد و تعدادبیماران جدید ۱۰/۱ دهم درصد افزایش داشته است. تعداد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هم که ۱۱۰ بیمار بوده درمقایسه با چهارشنبه هفته گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: این آمار‌ها زنگ خطری نگران کننده برای تهران است بخصوص در روز‌های پایانی سال که شاهد افزایش حجم ترافیک و تغییر رفتار مردم به صورت تجمعات بیشتر هستیم و باید بپذیریم با چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در تهران و سایر استان ها، خطرات در این خصوص بیشتر شود.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران گفت: فاصله بین ورود ویروس در جریان خون با طوفان التهابی روبروست که مهمترین مسئله در بالا بردن سطح مرگ و میر و افزایش میزان بستری و ابتلاهاست و روند ابتلا به این بیماری را سه تا پنج روز کاهش داده است.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما