تاریخ : 11:31 - 1399/12/07
کد خبر : 598644
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اطلاع رسانی در ارتباط با «حذف دفترچه‌های بیمه» ضعیف است/ مشکلات متعدد در مراجعات به مراکز درمانی شهرستانها

اطلاع رسانی در ارتباط با «حذف دفترچه‌های بیمه» ضعیف است/ مشکلات متعدد در مراجعات به مراکز درمانی شهرستانها

کارگران از مشکلات در مراجعه به مراکز درمانی و سردرگمی خبر می‌دهند.

کارگران ساکن در شهرستانهای دور از پایتخت، از مشکلات در مراجعه به داروخانه‌ها و مراکز درمانی – چه ملکی سازمان و چه در بخشهای غیرملکی- خبر می‌دهند.

از آنجایی که دفترچه‌های بیمه کاغذی دیگر تمدید نمی‌شود و از اول اسفند، مراجعه بدون دفترچه بیمه به مراکز درمانی میسر است، کارگران می‌گویند: هنوز اطلاعات دقیقی در ارتباط با نحوه گرفتن داروهای خود یا مراجعه به مراکز نداریم.

این کارگران یک خواسته مشخص دارند: لااقل قبل از حذف واقعی دفترچه‌های بیمه، از طریق رسانه‌های پرمخاطب یا صداوسیما اطلاع‌رسانی دقیق صورت می‌داند تا بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بدانند چطور و چگونه باید به مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

این کارگران با بیان اینکه برخی از ما کارت ملی خود را برای هوشمند شدن به دفاتر پیشخوان تحویل داده‌ایم و دیگر کارت ملی نداریم؛ یک سوال مطرح می‌کنند: آیا با در دست داشتن شناسنامه یا رسید تحویل کارت ملی، می‌توانیم به داروخانه‌ها برویم و داروی خود را به نرخ بیمه تحویل بگیریم؛ آیا با همین مدارک می‌توانیم به مطب‌های خصوصی پرشکان مراجعه کنیم؛ آیا در همه مطب‌ها و مراکز درمانی، مثلاً رادیولوژی‌های خصوصی، اطلاعات بیمه شدگان و دسترسی به سامانه موجود است؟

آن‌ها خواستار روشن شدن بیشتر مساله و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر هستند و می‌گویند: حذف دفترچه‌های بیمه نباید باعث سردرگمی بیمه شدگان شده یا خدای ناکرده موجب شود که سطح خدمات درمانی ارائه شده، تنزل یابد.


منبع : ایلنا