تاریخ : 18:18 - 1399/12/09
کد خبر : 604786
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ریزش قیمت جهانی طلا ادامه دارد؟

ریزش قیمت جهانی طلا ادامه دارد؟

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز چهارشنبه با ۲۳ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید با کاهش ۸۵ دلاری انس جهانی، طلا و سکه هم ارزان می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، علی‌رغم اینکه قیمت دلار در بازار ایران افزایش داشته است اما طلا و سکه در بازار ایران ارزان شد. به گفته فروشندگان طلا علت ارزان شدن طلا و سکه به کاهش چشم‌گیر انس جهانی و تاثیرگذاری واکسن کرونا در جهان باز می‌گردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید زمانی که قیمت طلا و سکه نوسان پیدا می‌کند تقاضا هم در بازار کم می‌شود. در شب عید تقاضا وجود دارد اما این میزان خرید مردم چنگی به دل نمی‌زند و بازار همانند سال‌های گذشته پررونق نیست.

به گفته ابراهیم محمدولی، با کاهش ۸۵ دلاری انس جهانی، طلا و سکه ارزان شد. احتمالا قیمت طلا فردا اندکی کاهش داشته باشد. امیدواریم در این دو هفته باقیمانده بازار طلا به آرامش برسد تا مردم به راحتی بتوانند مصنوعات مورد نیاز خود را بخرند.

فعالان از روند بازار جهانی طلا چه می‌گویند؟

فعالان از روند بازار جهانی طلا چه می‌گویند؟ آنچه سایت اتحادیه طلا نوشته است: «شواهد در بازار جهانی حکایت از آن دارد که در شرایط کنونی، علاقه سرمایه‌گذاران به طلا کاهش پیدا کرده است. علاوه ‌بر اینکه فلز زرد با سقوط به میانه کانال ۱۷۰۰دلاری در آستانه ثبت دومین بازدهی ماهانه منفی در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است. آمارها حکایت از خروج سرمایه‌ها از صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا دارد که این روند متاثر از واکسیناسیون است.»

تحلیلگران تکنیکال بازار طلا نیز وضعیت را به نحوی ارزیابی می‌کنند که هنوز هم احتمال ریزش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: «با توجه به ثبات تصمیمات سیاسی در آمریکا قیمت انس جهانی در حال کاهش است، این در حالی است که قیمت ارز در بازارهای داخلی نوسان داشته و احتمال دارد قیمت طلا در هفته دوم اسفند ماه افزایش یابد.»

قیمت سکه چه تغییری کرد؟

با کاهش ۸۵ دلار انس جهانی طلا سکه چه تغییری کرد؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با ۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت یک میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز چهارشنبه ۲۱۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نسبت به سه روز گذشته ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه ربع سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۴ میلیون تومان داد و ستد شد. سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

 


منبع : تجارت نیوز