تاریخ : 09:35 - 1399/12/11
کد خبر : 609439
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شرایط وام ۷۰ میلیون تومانی فرزند سوم

شرایط وام ۷۰ میلیون تومانی فرزند سوم

براساس مصوبه مجلس قرار است وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت با اولویت به مناطق محروم پرداخت شود؛ بنابراین استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و ایلام در اولویت در یافت این تسهیلات قرار دارند.

به گزارش کارگر آنلاین،  مجلس یازدهم در اقدامی عجیب تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم را به تصویب رسانده است. تسهیلاتی که به عنوان وام مسکن به اقشار محروم و فاقد مسکن اعطاء می‌شود. این تسهیلات قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۰ به خانواده‌هایی که فرزند سوم شان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به دنیا آمده پرداخت شود.

کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای حمایت از سیاست فرزندآوری، طرح اعطای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم را به صحن علنی مجلس فرستاد، که نمایندگان با آن موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی مکلف شده تا مبلغ ده هزار میلیارد ریال را به صورت قرض الحسنه و از طریق سیستم بانکی اعطا کند.  

علاوه بر این مصوبه، نمایندگان مجلس همچنی دولت را مکلف کرده اند تا یک درصد از یک دوازدهم هزینه‌های شرکت‌های دولتی را به متولدین سال ۱۴۰۰ جهت خریداری واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اختصاص دهد.  

البته این مصوبه پس از تایید نمایندگان مجلس، برای تطابق با قانون اساسی به شورای نگهبان می‌رود و در صورت موافقت به دولت ارجاع داده می‌شود، تا فرآیند اجرا آغاز شود.  

با این حال هنوز مشخص نیست که متقضایان با دریافت این وام مسکن، امکان دریافت دیگر تسهیلات مسکن از آن‌ها سلب خواهد شد یا خیر.  


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما