تاریخ : 18:10 - 1399/12/11
کد خبر : 611559
سرویس خبری : حوادث
 

کلاهبرداری با ترفند پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط

کلاهبرداری با ترفند پرداخت بیعانه در سایت‌های واسط

رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: کلاهبردارن سایبری با درج آگهی‌های دروغین و جعلی در سایت‌های واسط تبلیغاتی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ  امین یادگار نژاد   اظهار کرد: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از بستر سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه توسط خریدار، کلاهبردار یا همان فروشنده، دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه یا کالا امتناع می‌ورزد.

 وی افزود: کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت‌ با هویت نامعلوم و حساب‌های بانکی اجاره‌ای با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های واسط تبلیغاتی نظیر دیوار و شیپور از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

یادگارنژاد تصریح کرد: کلاهبرداران در برخی مواقع اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت کرده و کاربران را به درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می کنند و در نهایت این اقدام آنان منجر به برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا، از واریز هر گونه مبلغی تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکرده و پس از رویت کالا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

رییس پلیس فتای استان کرمان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.


منبع : hadese24