تاریخ : 18:27 - 1399/12/12
کد خبر : 614889
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 وضعیت حساس بیت‌کوین در معاملات جهانی

وضعیت حساس بیت‌کوین در معاملات جهانی

کاهش تعرفه اتصال به مراکز تبادل داده، اعلام اسامی ثروتمندترین افراد جهان، احتمال عرضه گوشی جدید ایسوس با ۱۸ گیگابایت رم، وضعیت حساس بیت‌کوین در معاملات جهانی و افزودن قیمت ارزهای دیجیتال به بخش مالی گوگل، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش کارگر آنلاین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که به منظور تقویت مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از محتوای داخلی، تعرفه اتصال به مراکز تبادل داده کاهش می‌یابد.

ایسنا سخنان علی‌محمد منتظری، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری را در این مورد منتشر کرده است.

به گفته او مصوبه جدید رگولاتوری، در مورد تسهیل اتصال به مراکز داده، با توجه به رشد محتوای داخلی و احساس نیاز و تقاضا برای دسترسی پورت‌های با ظرفیت بالاتر تدوین شده است. علاوه بر افزایش سطوح ظرفیت اتصال در مصوبه تا صد گیگابیت بر ثانیه، تعرفه اتصال به مراکز IXP نیز بین ۵۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است که این موضوع در مزیت‌بخشی اقتصادی به پهنای باند محتوای داخلی، تاثیر قابل توجهی دارد.

تقاضای کارجویان برای حقوق بالاتر از متوسط

دیجیاتو گزارش پلتفرم اشتغال کاربوم در مورد انتظارت کارجویان را منتشر کرده که بر اساس آن، حقوق بالاتر از متوسط، مهم‌ترین فاکتور برای آنهاست.

گزارش نشان می‌دهد بیش از نیمی از افراد جویای کار «حقوق و مزایای بالاتر از متوسط» را به عنوان یکی از سه معیار اصلی خود برای انتخاب کارفرما و استخدام در شرکت‌ها انتخاب می‌کنند.

در رتبه‌های بعدی مواردی مانند «فرهنگ کاری خلاق» و «کار با تیم مدیریت قوی» جزو گزینه‌هایی است که کارجویان به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

همچنین مواردی مانند پاداش، مزایا، توانایی پیشرفت و آموزش و ارزیابی، محیط کار و فرهنگ برای کارجویان مهم است.

۵۲ درصد رای دهندگان حقوق و مزایای بالاتر از متوسط را به عنوان یکی از سه معیار اصلی خود انتخاب کردند

گزارش آمار عمومی برند کارفرمایی کاربوم با تحلیل معیارهای انتخاب یک کارفرما توسط کارجویان منتشر شده است. این گزارش با بیش از ۱۷ هزار پرسش تهیه و از کاربران مختلف در بیش از ۲۶۰ شهر ایران سوالات گوناگونی پرسیده شده است.

مالک آمازون؛ ثروتمندترین فرد جهان

به گزارش خبرآنلاین، نشریه فوربس طبق روال گذشته اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرد که بر این اساس و تا پایان ماه ژانویه، جف بزوس موفق شد بار دیگر به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شود.

در حال حاضر ۴۶ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۸.۸ میلیارد دلار ثروت داشت.

اکنون در این فهرست بعد از جف بزوس، ایلان ماسک، بنیان‌گذار خودروسازی تسلا و برنارد آرنو، مدیرعامل برند لوئی ویتون، بیل‌گیتس، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و وارن بافت، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری برک شایر قرار دارند.

در میان ثروتمندترین زنان جهان نیز نام فرانسواز بتنکوق، مدیرعامل برند اورئال، الیس والتون، مدیرفروشگاه زنجیره‌ای والمارت، مک کینزی اسکات، سهامدار فروشگاه اینترنتی آمازون، جولیا کوخ، مدیر صنایع کوخ، یانگ هویی یان، فعال در حوزه املاک و ژاکلین مارس، مدیر شکلات‌سازی مارس، در صدر فهرست دیده می‌شود.

احتمال عرضه گوشی جدید ایسوس با ۱۸ گیگابایت رم

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که میزان رم گوشی‌های هوشمند از حداکثر ۱۶ گیگابایت فراتر نمی‌رود، شرکت ایسوس به دنبال عرضه گوشی جدیدی با ۱۸ گیگابایت رم است.

شرکت ایسوس قصد دارد رکوردشکنی کرده و گوشی جدیدی به نام ROG PHone ۵ را به بازار بفرستد که حتی رکورد نصب ۱۶ گیگابایت رم بر روی گوشی گلکسی اس ۲۱ الترا ۵ جی را نیز می شکند.

وضعیت حساس بیت‌کوین در معاملات جهانی

به گزارش زومیت، طبق تحلیل‌های بانک سرمایه‌گذاری CitiGroup آمریکا، بیت‌کوین (BTC) بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در لحظه‌ای تعیین‌کننده در تاریخ قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بیت‌کوین در «نقطه‌ای حساس» برای تبدیل شدن به ارز جهانی برتر برای ترید یا فروپاشی احتمالی قرار دارد.

تحلیلگران Citi مطمئن هستند که بیت‌کوین در نقطه‌ای حیاتی برای تبدیل شدن به جریان اصلی مورد پذیرش توسط عموم است. پتانسیل عظیم بیت‌کوین با حرکات اخیر شرکت‌هایی همچون تسلا و مستر کارت قدرت گرفته است.

با وجود این، به گفته‌‎ بعضی از متخصصان، مقررات جهانی می‌تواند به یکی از موانع اصلی پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی شود.

بخش مالی گوگل قیمت ارزهای دیجیتال را اضافه کرد

به گزارش سایت ارز دیجیتال، گوگل بخشی مخصوص برای قیمت رمزارزها به بخش مالی خود، موسوم به گوگل فایننس، افزوده است. کاربران گوگل فایننس اکنون می‌توانند تنها با یک کلیک، قیمت ارزهای دیجیتال شاخص بازار را مرور کنند.

این بخش با عنوان «Crypto» در دسته‌بندی «Compare Markets» و در کنار بازار سهام و ارزهای سنتی قرار گرفته و اطلاعات مهم مربوط به قیمت ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین‌کش را نمایش می‌دهد.


منبع : تجارت نیوز