تاریخ : 17:28 - 1399/12/13
کد خبر : 618028
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

امیدواری به اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی طی هفته‌های آتی/ افزایش اعتبار وام مستمری بگیران به بیش از ۲ هزار میلیارد

امیدواری به اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی طی هفته‌های آتی/ افزایش اعتبار وام مستمری بگیران به بیش از ۲ هزار میلیارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امسال این مبلغ به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار افزایش یافته است.

مصطفی سالاری در نشست با شرکای اجتماعی و روسای کانون‌های بازنشستگان استان ایلام افزود: در مرحله اول متناسب‌سازی حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در مرداد ماه انجام شد و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این قشر از جمعیت پرداخت شد. 

وی گفت: برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی رایزنی‌ها و اقدامات خوبی انجام گرفته است و امیدواریم طی هفته‌های آتی اجرا شود. 

سالاری بیان داشت: پرداخت بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت در بودجه سال آینده تصویب شده است و این سازمان از همه ظرفیت‌ها و توان کارشناسی برای دریافت مطالبات و ارتقای خدمات جامعه تحت پوشش استفاده می‌کند. 

وی عنوان کرد: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان هزینه می‌شود. 

بهزاد علیزاده، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمند هستند، یادآور شد: بررسی و رفع مشکلات این افراد، همواره باید مورد توجه قرار گیرد.