تاریخ : 10:05 - 1399/12/14
کد خبر : 619215
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن

ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن

به ویتامین‌ها و مواد غذایی باید به عنوان ارتشی که با بیماری‌های مزمن وابسته به سن مبارزه می‌کنند نگاه کنیم و بهترین راه برای ساختن این ارتش مصرف یک رژیم غذایی سالم و خوب است.

 بعد از ۴۰ سالگی احساس تان، تفکرتان و بدن تان تغییر می‌کند. اصلا منظور مان از تغییر پیر شدن نیست. منظورمان معنی واقعی کلمه "تغییر" است. مانند همان احساساتی که هنگام بلوغ داشتید و حالا باید خود را با این ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای مقابله با این تغییر، تجهیز کنید. پس شروع کنید.
به گفته دکتر کرک پاتریک Kristin Kirkpatrick مدیر برنامه‌های تغذیه سلامتی در کلینیک کلیولند، خوب غذا خوردن همیشه مهم است و به خصوص بعد از ۴۰ سالگی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، زیرا از این سن به بعد قوانین شروع به تغییر می‌کنند.

بدنتان احتمالا بعد از ۴۰ سالگی دیگر مانند دوران ۲۰ سالگی کار نمی‌کند. توده عضلانی شروع به کاهش می‌کند، احتمال افزایش وزنتان بیشتر است، ممکن است دچار یائسگی شوید و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش پیدا می‌کند که یعنی برنامه غذایی شما برای مبارزه با این مشکلات نیاز به کمی تغییر دارد.

یک راه حل این است که به اندازه کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی را تا جایی که امکان دارد با تغذیه سالم بدست آورید و منابع غذایی معمولا بهتر از مکمل‌های ویتامینی عمل می‌کنند، چون بهتر جذب بدن می‌شوند. در این مقاله کلید مصرف مواد مغذی مناسب و بهترین روش‌های برای بدست آوردنشان بعد از ۴۰ سالگی را در اختیارتان می‌گذاریم: