تاریخ : 09:22 - 1395/12/27
کد خبر : 62103
سرویس خبری :
 

راز طول عمر بالا از زبان پیرمرد ۲۵۶ ساله چینی! + عکس

راز طول عمر بالا از زبان پیرمرد ۲۵۶ ساله چینی! + عکس

یکی از قدیمی‌ترین آرزوهای بشر رمزگشایی از عوامل طول عمر و روش‌های افزایش آن است. شاید بهترین راه برای رسیدن به این آرزو، بررسی عادات کسانی است که بیش از یک قرن عمر کرده‌اند.

 به گزارش کارگرآنلاین، براساس تحقیقات محققان آقای li ching yuen در اواخر سال‌های ۱۶۶۷ به دنیا آمده و تا سال‌ ۱۹۲۸ زندگی کرده است. این بازه زمانی برابر ۲۵۶ سال بوده که باعث تعحب و حیرت کارشناسان شده است، همچنین آقای li در طول عمر خود ۲۳ بار ازدواج کرده و حدود ۹۲ فرزند و نوه داشته است.


او در طول عمر خود گیاه شناس بوده و از انواع میوه و سبزیجات کوهی از جمله انواع توت، چای سبز و ریشه جنسینگ تغذیه کرده است.

او حتی در ۷۰ سالگی به عنوان استاد هنرهای رزمی به ارتش چین پیوسته و خدمت کرده است.

علت مرگ او کهولت سن عنوان شده است، در واپسین روزهای عمر از او درباره راز طول عمر بلند و طولانیش سوال پرسیدند، آقای li علت طول عمر بلند خود را در چند نکته می‌داند:

آرامش و راحتی، خوشحالی و خودداری از استرس و فشار، انجام تکنیک‌های تنفس برای تمرکز و کاهش فشارهای عصبی، نشستن به طور درست و صحیح گام برداشتن تا کمترین فشار به ستون ققرات وارد بیاید، خوردن مواد غذایی سالم و پیاده روی زیر نور خورشید که تمامی این موارد باعث طول عمر بالای او شده است.

اکنون در دنیا با وجود افزایش مراقبت‌های پزشکی افراد به دلیل کم تحرکی، خوردن غذاهای پرچرب و شیرین، استفاده از مواد غذایی تراریخته، تنفس در هوای آلوده، کمبود دریافت ویتامین D از نور خورشید و نیز استرس، هیجان و عصبانیت به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار دارند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای بدست آوردن طول عمر بالا خوراکی‌های سالم شامل میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند، از عصبانیت خودداری کرده، ورزش کنند و دوستان زیاد داشته باشند.