تاریخ : 16:05 - 1399/12/15
کد خبر : 621919
سرویس خبری : حوادث
 

ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و اقوام ترفندی برای کلاهبرداری

ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و اقوام ترفندی برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان ایلام ازکلاهبرداری اینترنتی با ایجاد اکانت جعلی خبر داد و گفت: افراد سودجو با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و اقوام در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی تماس شهروندان با این پلیس و بررسی کلاهبرداری با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و اقوامکارشناسان فنی وتخصصی نشان می‌دهد که کلاهبرداران با ایجاد اکانت جعلی به نام دوستان و نزدیکان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این شیوه فرد کلاهبردار با فعالیت در گرو‌های واتس آپی، تلگرامی و یا فالوور‌های اینستاگرامی با نفوذ به حساب کاربری افراد به شیوه‌های فنی و ایجاد اکانتی شبیه اسم فرد قربانی به دوستان وی پیام داده و در خواست کمک فوری و ضروری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان، با توجه به اینکه، برخی افراد بدون بررسی موضوع، به درخواست دیگران و اکانت‌ها اعتماد نموده و اقدام به انتقال وجه به حساب فرد کلاهبردار می‌کنند، گفت: شهروندان به هیچ وجه کد‌های فعالسازی اکانت که از طریق پیامک دریافت می‌کنند به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و اگر در شبکه‌های اجتماعی با چنین پیام‌ها و درخواست‌هایی مواجهه شدند ابتدا با پیام دهنده تماس حاصل کرده و در صورت اطمینان اقدام به واریز وجه نمایند.

سرهنگ جمالی در ادامه با بیان اینکه، افراد فرصت طلب با ایجاد اکانت جعلی، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند، گفت: شهروندان در صورت دریافت چنین پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک سریعاً از طریق شماره تماس‌های ۴-۰۸۴۲۱۸۲۱۱۳۲ با همکاران ما ارتباط و از آنان مشاوره‌های لازم را کسب کنند.


منبع : hadese24