تاریخ : 00:05 - 1399/12/16
کد خبر : 622455
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی باید در صحن مجلس مصوب شود

اعتبار ۹۰ هزار میلیاردی برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی باید در صحن مجلس مصوب شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرد دولت در سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی درآمد داشته باشد، گفت: براساس مصوبه این کمیسیون ۹۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مصوب کرد دولت در سال آینده 150 هزار میلیارد تومان از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی درآمد داشته باشد، گفت: براساس مصوبه این کمیسیون 90 هزار میلیارد تومان از این مبلغ باید برای متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان کارگران تامین اجتماعی هزینه شود.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار، میمه در گفت‌وگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه بازنشستگان کارگران سازمان تأمین اجتماعی نسبت به وضعیت بد حقوقی خود شاکی و معترض هستند، گفت: مجلس شورای اسلامی عزم جدی دارد تا با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگران سازمان تأمین اجتماعی در جهت عدالت گام بردارد.

وی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق در روز پنج‌شنبه گذشته باید در صحن مجلس مصوب و نهایی شود، افزود: براساس مصوبه این کمیسیون 90 هزار میلیارد تومان از 150 هزار میلیارد تومان درآمد دولت از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در سال آینده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که باید برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس تأکید کرد: با تصویب این اعتبار در صحن مجلس قطعاً گام بزرگی برای متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته در مجلس برداشته می‌شود و این عزیزان از تبعیض و ناعدالتی رهایی خواهند یافت.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعات مکرری به دفاتر ما نمایندگان دارند، اظهار داشت: این عزیزان از تبعیض در حقوق و بی‌عدالتی شاکی هستند و می‌خواهند عدالت حقوقی برای آنها اجرا شود.

وی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق امروز شنبه در صحن مجلس به رای گذاشته می شود، تأکید کرد: امیدواریم با رأی قاطع نمایندگان در مجلس در سال آینده شاهد متناسب‌سازی حقوق کارگران سازمان تأمین اجتماعی باشیم.