تاریخ : 11:30 - 1399/12/16
کد خبر : 623128
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

جزئیات شرایط سفر‌های نوروزی؛ گردش ویروس انگلیسی در کشور

جزئیات شرایط سفر‌های نوروزی؛ گردش ویروس انگلیسی در کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ویروس جهش یافته کرونا در همه استان‌ها در گردش است. سفر‌های نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع و برای سایر شهر‌ها فقط سفر‌های ضروری امکان پذیر است.

دکتر علیرضا رئیسی پس از شصتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست آقای روحانی رئیس جمهور برگزار شد، افزود: در این جلسه وضعیت شیوع بیماری در جهان مرور شد که یکی از نگرانی های کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نگرانی از غفلت از مدیریت و کنترل بیماری بعد از آغاز واکسیناسیون است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر همزمان با واکسیناسیون ، شیوه نامه ها رعایت نشود ، واکسیناسیون به تنهایی خیلی مفید نخواهد بود زیرا همه مردم جهان در یکسال قطعا واکسینه نخواهند شد و واکسن بتواند اثر کند نیاز است که 70 درصد مردم دنیا و کشورها واکسینه شوند تا امینی جمعی حاصل شود.

آقای رئیسی تصریح کرد: حتما توصیه می شود که با ورود واکسن کرونا ، از سایر اقدامات مقابله با کرونا غافل نشویم.

معاون امور بهداشت وزیر بهداشت گفت: در کشور روند بیماری در استان های مختلف با ثبات است گر چه گردش ویروس انگلیسی در اکثر استان ها اتفاق افتاده است، استان خوزستان وضعیت متفاوتی با سایر استان ها دارد و همچنان روند رو به صعود است و میزان بیماران افزایش یابنده است و تعداد بستری ها بالاست و به دنبال آن مرگ و میرها هم بالاتر هم خواهد رفت.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: از مردم خوب خوزستان که دین بزرگی بر گردن همه ما دارند و مدافعان سرزمینمان در دوران دفاع مقدس بوده اند، خواهش می کنیم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در مقابله با این ویروس بایستند و کرونا را مغلوب کنند. 

 

 

 

 


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما