تاریخ : 20:09 - 1399/12/16
کد خبر : 624949
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 حقوق بازنشستگان کِی واریز می‌شود؟ + جدول واریز

حقوق بازنشستگان کِی واریز می‌شود؟ + جدول واریز

واریز حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از روز گذشته، ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۷ اسفندماه ادامه دارد. این واریز به ترتیب حروف الفبا انجام می‌شود. اما هر کدام از افراد چه تاریخی منتظر واریز مستمری اسفند ماه خود باشند؟

به گزارش کارگر آنلاین، واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد.

آنگونه که ناهید حیدری، مدیر کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی خبر داده قرار است حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران زودتر از موعد انجام شود. به گفته این مقام مسئول واریزی‌ها از روز گذشته یعنی نیمه اسفند ماه آغاز شده است.
 
اما مساله مهم این است که حقوق افرادی که نام آنها در انتهای حروف الفبا قرار دارد به آخرین روزهای سال یعنی ۲۷ اسفند ماه موکول شده است و این مساله می‌تواند موجب انتقاد این فراد باشد.
 
این واریز در حالی است که پیش از این حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، در فاصله ۲۰‌ام تا ۳۰‌ام هر ماه واریز می‌شد و این ماه واریزی‌ها حدود ۵ روز زودتر آغاز شده است.
 

انتقادات به عیدی اندک بازنشستگان

همچنین به گفته مدیر کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشاغل سخت و زیان‌آور هم به همراه مستمری اسفند مبلغ ترمیم شده متناسب سازی خود را نیز دریافت می‌کنند.
 
عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی هم ۱۶ بهمن ماه سال گذشته واریز شد. رقم این عیدی به گفته مقامات سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. عددی که با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها با واکنش مردم مواجه شد.

در ادامه برخی از پیام‌های مردم درباره رقم عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ را می‌خوانید:

«با این عیدی که دادن فقط تونستم پول آب و برق و گاز عقب افتادمو بدم و البته ۱۰ کیلو برنج هندی بخرم . من فقط شرمنده بچه هام شدم .»

«ما اول شهریور امسال بازنشست شدیم و عیدی امسال ما ۸۷۵۰۰۰ تومان شد همه چیز میخریم وبا مابقی کل دنیا را می گردیم»

«گفتم بازنشست بشم راحت بشم تازه مشکلات شروع شدن با ۱۵۰۰ لباس بخریم یا با بنزین لیتری ۳ تومن بریم مسافرت؟»

«خودتون میدونین که با این گرانی مخصوصا مرغ شده کیلویی ۳۰ هزار تومان و برنج کیلویی ۴۰ هزار تومان چطور به خرج می رسیم منی که ۳۰ سال خدمت کردم حالا با این گرانی ۱/۵ میلیون تومن وجدانتان راحته»

«من بازنشسته با ۶۰ سال سن، بازنشسته تامین اجتماعی هستم عیدی من ۲۸۰ هزار تومن وحقوق ماهیانه ۹۴۰ هزار تومنه. کل عیدی من یک کیلو آجیل نمیشه!»


منبع : تجارت نیوز