تاریخ : 13:05 - 1399/12/17
کد خبر : 626947
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

از صحبت‌های پراکنده درباره سفر‌های نوروزی متأسفم

از صحبت‌های پراکنده درباره سفر‌های نوروزی متأسفم

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از صحبت‌های پراکنده و ضد و نقیض مسؤولان درباره سفر‌های نوروزی ابراز تأسف کرد.

آقای علی اصغر مونسان گفت: آن چه که ما تاکنون گفته ایم دقیقا آن چیزی بوده که در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب رسیده است و این که بعد از جلسه ستاد ملی کرونا حرف‌های دیگری درباره سفر‌های نوروزی گفته شود مطلوب نیست.
وی افزود: تصمیمی که در آخرین جلسه ستاد ملی کرونا گرفته شد این بود که سفر به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و ما از عموم مردم می‌خواهیم که به این مناطق سفر نداشته باشند.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: از هموطنانمان در مناطق قرمز و نارنجی می‌خواهیم که زدن ماسک را در اولویت اول خود قرار دهند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این مناطق از حالت قرمز و نارنجی خارج شوند و امکان سفر نیز به این مناطق مهیا شود.
آقای مونسان گفت: ما سه دسته سفر را تعریف کرده ایم که دسته اول سفر‌های برنامه ریزی شده و مدیریت شده است که این سفر‌ها از طریق تور‌ها انجام خواهد شد و ما هیچ دغدغه‌ای درباره این سفر‌ها نداریم و تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا نیز در هتل‌ها گزارش نشده است.
وی ادامه داد: دسته دوم مسافرت‌ها اقامت در مراکز گردشگری بود که هموطنانمان با خودرو‌های خود سفر می‌کنند که در این مورد نیز نگرانی وجود ندارد، اما دسته سوم سفر‌های بدون برنامه و بدون مدیریت است که آمادگی داریم که هر سختگیری در این باره نیز انجام شود.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: با ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد سفر‌های نوع اول و دوم به توافق رسیده ایم و تاکنون کمکی که بخش گردشگری به بخش درمان و بهداشت داشته کمک بسیار خوبی بوده است.
آقای مونسان خاطرنشان کرد: باز بودن هتل‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مهار کرونا بسیار مؤثر بوده است، اما اگر مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعتقاد دارند که گردشگری سبب شیوع ویروس کرونا می‌شود ما این آمادگی را داریم که بخش گردشگری را به طور کامل تعطیل کنیم.
وی تصریح کرد: اگر نظر مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این است که تعطیلی گردشگری از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند ما اعلام می‌کنیم که همه هتل‌های کشور در ایام نوروز تعطیل شوند، اما نظر ما خلاف این موضوع است و تعطیلی هتل‌ها و مراکز گردشگری به کاهش شیوع کرونا کمک نخواهد کرد.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره تبلیغ تور‌های خارجی مؤسسات گردشگری نیز گفت: تبلیغات و اقدام این مؤسسات براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود و زمانی که ستاد ملی کرونا سفر‌های نوع اول و دوم را بلامانع اعلام کرده است این تبلیغات نیز نمی‌تواند تخلف باشد.
آقای مونسان تأکید کرد: سفر‌های کاری و اداری را نمی‌توان تعطیل کرد و اگر در این سفر‌ها هتل‌ها تعطیل باشند افراد در مکان‌های دیگری اقامت پیدا می‌کنند که ممکن است به افزایش شیوع کرونا بیانجامد.
وی یادآور شد: موضوع سلامت و جان مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و هر آن چه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند همان را عمل خواهیم کرد.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما