تاریخ : 22:13 - 1399/12/17
کد خبر : 628575
سرویس خبری : فرهنگی
 

کارگران قشری تاثیرگذار در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب هستند/ جلوگیری از تعطیلی ۱۰۰ کارخانه در سطح استان مرکزی

کارگران قشری تاثیرگذار در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب هستند/ جلوگیری از تعطیلی ۱۰۰ کارخانه در سطح استان مرکزی

ربیعی گفت: کارگران قشری تاثیرگذار و نقش آفرین در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب شکوهمند ایران اسلامی هستند.

 «محسن ربیعی» امروز (17 اسفند) در حاشیه برگزاری  هیئت اندیشه ورز این سازمان با حضور جامعه کارگری استان در جمع خبرنگاران به نقش آفرینی کارگران در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: کارگران از ابتدای انقلاب همواره به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار و نقش آفرین در صحنه حضور داشته و به فعالیت پرداخته اند.

 

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی به جنگ اقتصادی که امروز دشمن به راه انداخته است اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هیچ گاه بیکار ننشسته اند و همواره به یک شکل جنگ علیه ملت ایران را آغاز کرده اند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور هستند، بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی آنها تعطیلی کارخانه ها و تولید کشور است که اینجا نقش مهم و کلیدی کارگران اهمیت پیدا می کند.

 

این مقام مسئول جامعه کارگران را سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و گفت: این عزیزان مهمترین مانع تحقق اهداف دشمن در جنگ اقتصادی هستند و در طول این سال ها همواره نقش اساسی در رونق اقتصادی ایفا کرده اند.

 

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی دفاع مقدس و تفکر بسیجی را الگویی برای کارگران دانست و گفت: جامعه کارگری با تاسی از این دو فرهنگ مهم و حیاتی توانسته اند در این سالها در جبهه کار و تولید موفق عمل کنند.

 

رحیمی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان بیان کرد: امروز کارگران با کار و تلاش خود به خنثی سازی تحریم ها و توطئه های دشمنان در حوزه اقتصاد مشغول هستند و بسیج کارگری به عنوان یار و پشتیبان اصلی این قشر زحمتکش همواره آنها را حمایت خواهد کرد.

 

جلوگیری از تعطیلی 100 کارخانه در سطح استان

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح شهید برونسی اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت رفع موانع تولید و مشکلات جامعه کارگری یکی از برنامه های سازمان بسیج کارگری است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: طرح شهید برونسی با استفاده از ظرفیت های بسیج و مردم در حال اجرا است که تیم های تخصصی کارآمدان، تولید یاران، سفیران و رصد گران در زیرمجموعه این طرح فعالیت می کنند.

 

مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در این طرح مشکلات به طور جزئی مورد پایش قرار می گیرند و برای رفع آنها با استفاده از همه ظرفیت ها اقدام می کنیم.

 

رحیمی با بیان اینکه در سال ۹۹ با پیگیری ها و تلاش های کارگران بسیجی و با تاسی از فرهنگ جهادی و بسیجی این سازمان موفق به جلوگیری از تعطیلی ۱۰۰ کارخانه در سطح استان شد، گفت: حمایت از این ۱۰۰ کارخانه منجر به تثبیت بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم شد که این طرح همچنان با قوت پیگیری و دنبال خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در این راستا مشکلات تامین نقدینگی و سرمایه، تامین مواد اولیه، معوقات تسهیلات و مشکلات بیمه ای از مهمترین مشکلات کارخانه های تولیدی هستند، بیان کرد: امیدواریم با حمایت های بیشتر مسئولین این مشکلات برطرف شوند.

 


منبع : شبستان