تاریخ : 06:55 - 1399/12/18
کد خبر : 628936
سرویس خبری :
 

رفع کسری ۴۰ درصدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بالا بردن درآمد‌های مالیاتی و پایدار

رفع کسری ۴۰ درصدی لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بالا بردن درآمد‌های مالیاتی و پایدار

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد کسری تراز عملیاتی بودجه ۱۴۰۰ با افزایش درآمد‌های پایدار برای دولت جبران شد.

 رحیم زارع در برنامه تیتر امشب 1 شنبه شب شبکه خبر افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، 40 درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمد‌های مالیاتی و پایدار رفع کردیم.

وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با 317 هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به 417 رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و موسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین‌های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن‌ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی‌شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی‌هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمد‌های دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی‌های آن برای آینده کمتر شود.

زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه 1400 با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از 500 هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده است.

وی گفت: همچنین 360 هزار میلیارد تومان نیز برای ساخت مسکن طبق تبصره 18 در نظر گرفته شد که 400 هزار واحد در روستا‌ها و شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت و 800 هزار واحد در شهر‌ها و کلانشهر‌ها ساخته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد:، اما رئیس کل بانک مرکزی، این رقم تخصیص یافته را "پول پرقدرت" می‌داند؛ البته ما منکر تصویب کردن پول پرقدرت در بودجه 1400 نیستیم، اما پول پرقدرت در جایی مضر است که موجب رکود شود، در حالی که این پول همراه با رونق اقتصادی، اشتغال و به تبع آن بهبود معیشت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم