تاریخ : 08:05 - 1399/12/18
کد خبر : 629023
سرویس خبری : حوادث
 

 زورگیران جاده‌های ییلاقی در چنگ پلیس

زورگیران جاده‌های ییلاقی در چنگ پلیس

زورگیران موتورسوار جاده های ییلاقی که با سلاح سرد اموال مسافران، گردشگران و اهالی روستاها را می ربودند، پس از عملیات تعقیب و گریز در کوه های خلج دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر  گفت: در پی وقوع زورگیری های متعدد از مسافران و برخی اهالی روستاها در جاده های ییلاقی طرقبه شاندیز، گروه ویژه ای از نیروهای انتظامی ماموریت یافتند تا هر چه زودتر به زورگیری های مذکور پایان دهند که موجب نارضایتی اهالی و گردشگران شده بود. سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، گروه تخصصی مشترکی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی و نیروهای پاسگاه انتظامی حصار گلستان با فرماندهی و نظارت مستقیم سرهنگ بهنام اویسی (فرمانده انتظامی طرقبه شاندیز) وارد عمل شدند و با همکاری بسیج و به کارگیری منابع و مخبران محلی تحقیقات گسترده ای را در مناطق وقوع جرم آغاز کردند. وی با اشاره به این که در رصدهای اطلاعاتی پلیس، معتمدان، شوراها و دهیاری ها نیز به یاری نیروهای انتظامی آمدند، خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری اطلاعات محلی، سرنخ هایی از زورگیران موتورسوار به دست آمد که دامنه سرقت های خود را به جاده خلج کشانده بودند بنابراین گروه ویژه عملیاتی، در تاریخ سیزدهم اسفند، به طور پوششی به کمین زورگیران نشستند تا این که در تاریکی شب سه جوان موتورسوار مسلح به سلاح سرد (قمه و افشانه) در حالی که به دنبال طعمه ای برای زورگیری بودند وارد کمین نیروهای انتظامی شدند. 
سردار قربانزاده تصریح کرد: بی درنگ کارآگاهان، آنان را به محاصره درآوردند زورگیران در تاریکی شب به سمت ارتفاعات خلج گریختند اما نیروهای انتظامی در عملیاتی ضربتی، درحالی دو نفر  از زورگیران را به دام انداختند که یکی دیگر از همدستان آن ها در تاریکی ارتفاعات متواری شد. 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با کشف دو قبضه قمه از زورگیران، بلافاصله دامنه عملیات با هماهنگی های قضایی به منطقه شهرآباد و سالارآباد کشید چرا که طبق اعترافات متهمان، مخفیگاه آنان  و همدست فراری شان در این مناطق بود. سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعدادی گوشی های سرقتی نیز کشف شد و بازجویی های تخصصی از زورگیران جاده های ییلاقی با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه یافت. این فرمانده با تجربه انتظامی اضافه کرد: اعضای این باند درحالی تاکنون به 25 فقره زورگیری اعتراف کرده اند که 35 نفر از مال باختگان به محض مشاهده و بدون هیچ تردیدی، آنان را شناسایی کردند. 
وی با بیان این که بررسی های پلیس از جرایم گسترده اعضای این باند زورگیری حکایت دارد، گفت: اعضای این باند متهم به زورگیری در جاده های روستایی اردمه ، مغان، سربرج، هفت حوض، شلگرد، خان رود ، اسلام رود و ... هستند که تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر متهمان و مالخران زیرنظر فرمانده انتظامی طرقبه  شاندیز همچنان ادامه دارد.


منبع : خراسان